2016 Can-Am Defender HD8 XT sau excelenta in segmentul UTV-urilor utilitare

08.01.2016
Can-Am BRP, unul dintre liderii mondiali ai industriei powersports, a lansat un side-by-side utilitar in esenta, dar care poate face fata si unor provocari recreationale: Can-Am Defender, proiectat si construit pentru a stabili noi standarde de mare performanta in domeniul off-road, oferind versatilitate si functionalitate prin sistemele inteligente integrate, astfel respectandu-si blazonul de lider in industrie. UTV-ul Can-Am Defender a fost lansat in doua variante de motoare montate in spate, evident celebrele si puternicele motoare Rotax V-Twin: un HD10 (976 cc, racit cu lichid) care ofera 72 cp, cu pana la 20% mai mult cuplu la 4.000 rpm (82,7 Nm) decat versiunea similara a principalului competitor de pe piata si un HD8 de mare cuplu (799,9 cc, racit cu lichid), 67,7 Nm si 50 cp. Plasarea celor doua motoare ale Defender-ului in spate are ca rezultate notabile reducerea zgomotului si a vibratiilor, imbunatatirea accesului si preintampinarea incalzirii cabinei pilotului. Deoarece am amintit despre motor, sa vedem despre ce e vorba; HD8 a fost dotat cu un Rotax V-Twin, racit cu lichid, proiectat ca pentru cilindree-ul sau de 799,9cc, sa livreze un numar decent de cp, in schimb un mare cuplu: 67,7 Nm si 50 cp. Motorul a fost legat cu noua transmisie pe curea Pro-Torq, proiectata special pentru livrarea cuplului impresionant, schema pe care probabil o vom vedea ca dotare cativa ani de acum inainte, in special in powertrain-ul vehiculelor utilitare. Nu reprezinta o noutate oarecare, deoarece transforma acest side-by-side (si orice vehicul dotat) intr-o foarte capabila masinarie de lucru in conditii grele. Inginerii Can-Am au mai facut o mutare ingenioasa si extrem de eficienta: au plasat motorul fix sub cargo bed, fara nici o intruziune in spatiul din interiorul cabinei, asta insemnand ferirea de zgomot intens, vibratii, preintampinarea incalzirii cabinei suplimentar si un acces facil la acesta. Un piston hidraulic lifteaza bena, oferind posibilitatea simpla si eficace de a lucra sau schimba vreo componenta din motor. De asemenea, motorul si transmisia sunt situate pe sasiu pe partea soferului a cadrului, in timp ce un rezervor masiv de combustibil cu capacitate de aproximativ 42 de litri compenseaza partea dreapta, realizandu-se si un echilibru optim in geometria sasiului. Treaba de ingineri priceputi si practici. Vehiculul a fost proiectat cu o atentie deosebita asupra confortului si ergonomiei, nimic nefiind lasat la intamplare, nici cel mai mic detaliu. De exemplu, incepand cu simpla patrundere in vehicul si iesirea din el, Can-Am a considerat important ca modul in care a fost proiectata cabina si pozitia scaunului soferului sa previna lovirea in timpul flexarii picioarelor de margini, bord sau volan, alaturi de o asezare/ridicare ce sa nu uzeze prematur invelisul scaunului. Poate pare exagerat acest aspect, insa fiecare astfel de detaliu sporeste placerea indeplinirii sarcinilor cu ajutorul UTV-ului si reduce travaliul si oboseala. In cabina Defender-ului pot lua loc pana la trei persoane, existand doua scaune, unul pentru sofer, unul pentru pasager, iar intre ele existand o bancheta, avand dimensiunile de 40/20/20. In conditiile in care nu exista al treilea pasager, pe aceasta bancheta se rabateaza un suport de mana pentru sofer, tip consola, cu adancitura suport pentru pahare. Odata asezat in scaunul soferului, volanul poate fi asezat in pozitia dorita pentru a se potrivi stilului de condus. Pe bord nu exista indicatoare inutile, existand un afisaj de bord analogic/digital cu instrumentatie completa cu toate informatiile necesare. Vitezometrul si indicatorul de rpm sunt tip analog, in timp ce restul de instrumente fiind digitale. Pentru a sublinia inclinatia profund utilitara a vehiculului, una dintre noutatile inovatoare pe care le-a adus Can-Am acestui UTV o reprezinta torpedoul, demontabil rapid si usor adaptat intr-o cutie de scule rezistenta la umezeala. De asemenea, scaunul pasagerului se poate ridica printr-un sistem flip-up, dand la iveala o cutie de depozitare impermeabila, de asemenea amovibila. In aceasta cutie pot fi transportate marfuri care trebuie sa ramana uscate, precum saci de seminte, dar poate lua loc si un caine de vanatoare de talie medie. Cutia poate fi detasata, iar impreuna cu ridicarea scaunului pasagerului si banchetei suplimentare, cabina capata spatii suplimentare de depozitare. Succint, compartimentele de depozitare au urmatoarele capacitati: 22.8 l sub bord, 21 l sub scaun pasager, 7.7 l consola centrala, 6.3 l cutie de scule, 3.5 l compartiment central. Schimbatorul de viteze plasat pe bord, alt aspect ingenios si inovator, a fost bine pus la indemana acestuia, in partea dreapta a soferului, trecerea mainii drepte de pe volan pe acest schimbator si inapoi, reducand oboseala bratului. La fel, selectorul 2 WD/4 WD a fost montat pe bord, la indemana soferului, alaturi de comutatorul responsabil cu diferentialul care blocheaza sau deblocheaza rotile din spate. Un ultim comutator fixat in panou tot in aceasta zona, selecteaza modurile de lucru, normal sau ECO, punand sau relaxand motorul, dupa caz, in furnizarea de putere. UTV-ul Defender se descurca de minune atat in spatii inguste sau pe poteci, cat si in spatiile deschise, avand o mare stabilitate si un raspuns imediat in timpul virajelor largi, independent de viteza si turatia motorului. De asemenea, raspunde corespunzator si pe terenuri inclinate, indiferent de starea acestora, gratie si unor anvelope agresive Maxxis Bighorn care imbraca jantele robuste cu diametrul de 35,5 cm. Insa atunci cand e vorba de terenuri inclinate, vine vorba si de coborare, iar aici intervine excelent sistemul de asistenta la coborare DPS, care mentine un control precis si riguros, de asemenea, fara probleme in privinta starii terenului, cu obstacole, acoperit cu pietris sau noroi. Si deoarece vorbim despre un side-by-side utilitar, un capitol important il reprezinta tractiunea, remorcarea si transportul de diferite sarcini. Nu veti fi dezamagiti, 2016 Can-Am Defender HD8 XT DPS se afla intru-totul la dispozitia dvs. cu o capacitate de remorcare de 907 kg si o capacitate de incarcare a benei de 454 kg. Inca o data invocam ingineria de mare clasa a Can-Am BRP. Atunci cand Defender ruleaza pana la locul de incarcare, suspensiile (in special cea spate) functioneaza fara cusur. Odata ce a preluat sarcina de peste 450 de kg sau a inceput sa tracteze, suspensia TTA-HD cu bara stabilizatoare externa, amortizoare pe gaz, cursa 254mm, are cinci directii de reglare a pretensionarii si readuce confortul deplasarii in parametrii optimi. Dupa descarcare, din nou se autoregleaza in secventa initiala, cu mentiunea ca garda la sol de 28 cm ramane in limite, in orice situatie. In concluzie, putem vorbi despre un side-by-side utilitar de larga aplicatie, care a fost proiectat sa fie un tovaras de mare nadejde in muncile la care este solicitat, unul dintre cele mai bune produse din industrie la aceasta ora, cu mari sanse de a fi desemnat UTV-ul utilitar al anului, in clasa sa. Iar lucrurile pot sa nu se opreasca aici, deoarece Can-Am BRP are planuri marete: minim un vehicul nou (sau cel putin o noua varianta) la fiecare sase luni, in urmatorii patru ani. Aceasta reprezinta una dintre trasaturile fundamentale ale unui lider in industrie!

Can-Am Outlander L MAX 450 2016

09.09.2015
Scopul celor de la BRP (Bombardier Recreational Products) este acela de a revolutiona segmentul de ATV-uri. Prin lansarea noului model Outlander L MAX,  acestia aduc un plus de performanta si calitate, ce vine la un pret competitiv. Can-Am Outlander L MAX 450 2016 dispune in plus fata de versiunea standard de cateva componente ce sporesc confortul. La fel ca in cazul modelului Outlander L, si versiunea MAX vine cu doua tipuri de motorizari ( 450 si 570 ) si doua tipuri de echipari : standard sau DPS. In schimb aduce in plus 2 locuri, iar pentru a nu fi afectata stabilitatea ATV-ului, scaunul celui de-al doilea pasager este pozitionat in fata axului spate si putin mai sus fata de cel al riderului pentru a asigura o vizibilitate cat mai buna pasagerului. In privinta caracteristicilor tehnice, Can-Am Outlander L MAX este identic cu versiunea standard, Outlander L. Astfel, modelul Outlander L MAX 450 este propulsat de un motor monoclindru, racit cu lichid ce are o capacitate de 427cc. Acesta dezvolta o putere de 38cp, fiind cel mai puternic din clasa sa. De asemenea mai este prevazut cu o cutie automata CVT, cu frana de motor si marsarier. Tractiunea integrala 4x4, impreuna cu diferentialul fata Visco-Lok auto-blocabil, va ajuta sa parcurgeti cele mai dificile terenuri. Acesta asigura o blocare automata si progresiva a rotilor, fara a mai fi nevoie de apasarea vreunui buton. In privinta sistemului de suspensii, ATV-ul beneficiaza pe fata de brate duble cu tehnologia Dive-Control Geometry ce asigura o stabilitate mult mai buna la viraje si o dinamica imbunatatita la franare. Pe spate suspensia este asigurata de sistemul independent de suspensii TTI (Torsional Trailing arm Independent). Acest sistem permite rotilor din spate sa pivoteze pe verticala, in sus si in jos, fiind mult mai eficient decat suspensiile clasice. Sistemul de franare este hidraulic si este asigurat pe fata de doua discuri ventilate cu diametrul de 214mm, in timp ce pe spate dispune doar de un singur disc ventilat de 214mm. Pe langa toate aceste dotari, Can-Am va mai pune la dispozitie si numeroase accesorii pentru a va imbogati siguranta si confortul.

Can-Am Maverick X mr 1000R 2016

02.09.2015
Cel mai intimidant UTV sport recreational pentru terenuri cu noroi Can-Am Maverick X mr 1000R, vine in 2016 pregatit sa imblanzeasca terenurile mlastinoase . Performanta oferita de noul model este optimizata si combinata foarte bine cu pachetul X mr pentru noroi de la Can-Am, rezultand un vehicul unic, cu excelente calitatati pentru off road. Acesta este propulsat de acelasi motor Rotax 1000R V-Twin, racit cu lichid si cu o capacitate cilindrica impresionanta de 976cc. Puterea imensa este controlata cu ajutorul sistemului electronic de acceleratie iTC care impreuna cu sistemul de injectie EFI ofera motorului un amestec perfect de aer si benzina, asigurand astfel o functionare optima a motorului si un consum redus de combustibil. Sistemul electronic iTC ( Intelligent Throttle Control) dezvoltat de Can-Am previne accelerarile bruste cauzate de miscarea necontrolata a piciorului. De asemenea, sistemul este menit sa ofere asistenta pentru un control mai bun al acceleratiei, putand fi setat in 2 moduri : pentru condus progresiv sau condus sport. Ca si in cazul versiunii standard, Can-Am Maverick 1000R X mr, beneficiaza de o cutie automata de viteze CVT cu frana de motor, treapta de forta, marsarier si parcare. Transmisia finala este pe cardan iar actionarea motorului 2WD/4WD si blocarea diferentialului fata Visco-Lok QE se face foarte usor, prin simpla apasare a unui buton. Spre deosebire de alti diferentiali blocabili, noul VIsco-Lok QE nu are limita de viteza. Cadrul de otel este ultimul de ultima generatie, fiind proiectat pentru a face fata celor mai solicitante trasee si este completat de sistemul performant de suspensii, aducand un plus de stabilitate vehiculului. Maverick X dispune pe fata de bascula dubla (Dual A-arm) si amortizoare FOX 2.5 PODIUM RC2 Piggyback cu reglaje pentru pistonare. Suspensia spate este independenta, de tip TTA cu bara stabilizatoare, avand o cursa de 30,5 cm cu acelasi tip de amortizor.In ceea ce priveste sistemul de franare hidraulic, UTV-ul dispune pe fata de 2 discuri ventilate cu diametrul de 220 mm si etriere cu doua pistoane, iar pe spate sunt prezente tot 2 discuri ventilate cu un diametru de 214 mm si etriere cu un singur piston. La capitolul confort, Can-Am puncteaza din nou si vine echipat cu scaun si volan pentru sofer, complet reglabile. Prin urmare performantele acestui side-by-side sunt de neegalat la clasa sa. Constructorul canadian Can-Am produce cele mai puternice motoare din industrie si surprinde mereu prin noi inovatii ce imbunatatesc manevrabilitatea si confortul riderului.

Revolutie si performanta: motoarele Rotax® ale lineup-ului 2016 de ATV si SxS Can-Am BRP

29.06.2015
BRP (Bombardier Recreational Products) are la acest moment nu numai cel mai complet lineup Can-Am ATV si side-by-side pregatit pentru 2016, dar foarte important, acesta arata a fi si cel mai performant. Constructorul canadian are o traditie solida in investitiile in cercetare-dezvoltare, alaturi de investitiile in inovare si proiectare si acest lucru este mai evident ca niciodata in lineup-ul prezentat la inceputul lunii iunie. Poate cea mai importanta noutate in lineup-ul 2016 se refera la motoarele traditionale ale companiei, Rotax®. Inginerii de la Can-Am BRP au continuat procesele de cercetare si dezvoltare incepute de doi ani incoace si au reusit sa mareasca cu 80% performantele motoarelor Rotax®, consacrand si consolidand Can-Am ca lider in industrie. Astfel, in linia 2016 apar patru motoare updatate, a fost revizuit motorul de 131 cp Rotax 1000R Turbo si ce-i mai important, au aparut noile motoare 570, 850 si 1000R. Motorul Rotax 1000R Turbo lansat anul trecut pentru modelul Maverick X ds 1000R Turbo a fost la ora respectiva cel mai puternic din intreaga industrie powersports, dezvoltand 121 cp. Cu toate acestea, inginerii BRP au largit injectoarele pentru a mari afluxul de combustibil, au marit presiunea cu aproximativ 10% si sistemul CVT a fost recalibrat prin adaugarea de noi role parghii iar rezultatul este uluitor. Puterea a crescut cu inca 10 cp, insemnand o crestere cu 8% la 7.000 rpm. In industrie, concurenta e lasata mult in urma, astfel. Motorul modelului Polaris RZR XP 1000 EPS dezvolta doar 101 cp, in timp ce in cazul Arctic Cat Wildcat 1000 X EPS vorbim doar de 93cp. Cuplul, de asemenea creste cu 4% fata de motorul turbocharged de anul trecut si cu nu mai putin de 52 de procente fata de cuplul dezvoltat de Polaris RZR XP 1000 EPS. Can-Am Maverick Turbo e primul vehicul din industria powersports echipat direct din constructie cu un motor turbo. Concluzie: nu exista rival pe piata iar principalul competitor se afla la mare distanta. Trecem apoi la motorul Rotax 1000 R, motorul care inlocuieste anteriorul Rotax 1000 si echipeaza ATV-urile Can-Am: Outlander DPS, XT, XT-P, X mr, Outlander MAX DPS, XT, XT-P, LIMITED si Renegade. Inlocuind precedentul motor Rotax 1000, puterea creste cu inca 7cp, ajungand cu cei 89cp sa fie cel mai puternic motor de pe piata, care doteaza un ATV alaturi de Polaris Sportsman 1000. In ce priveste Outlander 6x6 1000, motorul Rotax 1000 isi pastreaza cei 82 cp initiali, in cazul acestui model imbunatatirile fiind in alte privinte. Noile pistoane si corpul de acceleratie ale acestui motor au fost imprumutate de la Maverick si adaptate pe masura, rezultand cel mai puternic motor al unui ATV, cu un cuplu cu 7% mai mare. In afara de Sportsman 1000, urmatorul clasat e Arctic Cat 1000 XT, cu “doar” 70 cp dezvoltati. Al treilea motor nou al lineup-ului 2016 il reprezinta motorul Rotax 850 V-Twin, care cu capacitatea de 854cc inlocuieste versiunea anterioara a Rotax 800 de 800cc, fiind prezent pe toate modelele Outlander / Outlander MAX si Renegade din aceasta clasa. Avand doi cilindri in V, ofera o putere largita cu 7cp fata de versiunea anterioara si un cuplu mai mare cu 7%, ajungand la 78cp si devenind lider al clasei, depasind cu un cal-putere motorizarea modelului Polaris Sportsman 850. Ca o comparatie, Kawasaki Brute Force 750 si Suzuki KingQuad 750, altfel membri virtuosi ai clasei 700-850, dezvolta o putere de 50 cp. De asemenea, motorul vine cu pistoane si cap motor imprumutate si adaptate de la Maverick SSV. A patra noutate din randul motoarelor Rotax ale lineup-ului 2016, cu care canadienii isi consolideaza, de asemenea, pozitia de lideri in industrie, il reprezinta motorul Rotax 570 V-Twin. In clasa 500-600cc, practic nu are rival. Cu puterea dezvoltata marita cu 4%, ajungand la 48cp, cu un cuplu marit cu 9% fata de versiunea anterioara, acest V-Twin racit cu lichid, doi cilindri in V, opt valve si capacitate cilindrica de 570cc, acest Rotax cu pistoane mai lungi nu face compromis nici la viteza, nici la acceleratie. Inlocuind motoarele de 500cc cu acest motor de 570, modelele Outlander L / Outlander L MAX, Outlander / Outlander MAX si Renegade se aseaza in fruntea clasamentului, unde Polaris Sportsman 570 ramane cu 4cp la 44cp, iar mai departe intalnim Arctic Cat 550 cu 39cp si Suzuki KingQuad 500 si CFMoto CForce 500HO cu cate 38cp. Cele patru noi motoare Rotax construite pentru lineup-ul, care asigura suprematia la toate clasele amintite, sunt completate de celelalte motoare consacrate in lineup-ul precedent, referindu-ne la Rotax 650 V-Twin, de 62cp, de pe Outlander 650 (ramas lider absolut in clasa 600-700cc, luand fata Yamaha Grizzly 700, cu doar 46cp dezvoltati, Arctic Cat 700XR cu 41cp si Honda Rincon 675 cu doar 38cp), Rotax 450 single cylinder, de 38cp (de asemenea lider al clasei 400-500cc, inaintea Arctic Cat 500XR 34cp, Polaris ETX de 30cp, Honda Rancher 420 de 27cp, Yamaha Grizzly 450 de 26cp si Suzuki KingQuad 400 de 25cp). In concluzie, Can-Am BRP reuseste sa ofere cea mai puternica si performanta totodata motorizare din industrie, indiferent de clasa, asigurand impreuna cu celelalte specificatii tehnice acele modele de ATV si UTV de care au nevoie profesionistii si perfectionistii. Can-Am BRP lineup-ul 2016 ATV si side-by-side va fi in curand disponibil in reteaua magazinelor ATVROM!  

2016 Can-Am Mossy Oak Hunting Edition - vanatoare la standarde superioare!

17.06.2015

Can-Am Outlander L 570 2016 - Preview

12.06.2015
Desi nu a trecut decat un an de cand a fost lansata gama Can-Am BRP Outlander L, inginerii de la Bombardier au decis sa o extinda cu inca trei modele noi. In primul rand pentru a contracara aparitia lui Polaris Sportman 570, BRP a adoptat imediat motorizarea de 570 cmc, un Rotax ce produce 48 CP, inlocuind Outlander 500 L cu Outlander 570 L. Modelul Outlander 570 L pastreaza toate caracteristicile predecesorului sau, pastrand intacta ideea ca este mai bine ca ATV-ul sa fie inzestrat inca de la iesirea pe portile fabricii cu toate optiunile ce tin de avansul tehnologiei moderne, decat sa fie upgradat ulterior de catre utilizatorul final. Astfel regasim in echiparea noului model Can-Am directia asistata Tri-Mode DPS si diferentialul Visco-Lok. Outlander L Mossy Oak Hunting Edition, dupa cum ii spune si numele, este special conceput pentru vanatoare si este rezultatul unei colaborari mai vechi dintre Can-Am BRP si Mossy Oak. Alte caracteristici includ suporturile speciale pentru arme de vanatoare, bumpere heavy-duty si proiectoare de 37,5 W. Outlander L Xmr 570 este cel mai accesibil ATV echipat specific pentru rularea pe terenuri noroioase si dificile. La fel ca toate celelalte Outlander Xmr si modelul 2016 are admisia de aer plasata cat mai sus cu putinta, iar radiatorul, asezat de asemenea foarte sus, este protejat de un invelis ventilat.

Noul line-up 2016 ATV si side-by-side Can-Am BRP a fost lansat

05.06.2015
Tocmai a fost lansat line-up-ul 2016 Can-Am ATV si side-by-side si putem spune ca arata impresionant din toate punctele de vedere: modele noi, modele vechi dar cu upgrade-uri, motoare noi, performante imbunatatite in privinta tractiunii, manevrabilitatii, sisteme noi sau mai vechi dar implementate in dotari standard, un sistem de mentenanta nou si multe altele. Prestigiosul constructor din domeniul powersports, lider in multe din segmentele acestui domeniu, Can-Am BRP a acordat resurse impresionante cercetarii, dezvoltarii si proiectarii si rezultatele investitiei sunt excelente.     Can-Am isi reafirma preformanta de lider pe piata ATV-urilor cu trei noi motoare Rotax®. Familia Can-Am Outlander de ATV-uri 4x4 e formata din patru pachete de motorizare diferite, cu cele trei noi motoare (570, 850 si 1000R), precum si beneficiaza de reintoarcerea pe piata a Outlander-ului 650, care aduce noi optiuni cromatice. Cele 4 motoare, adica cele 3 noi plus cel de 650 sunt disponibile de asemenea pe sasiu simplu (de un singur loc) sau pe platforma MAX, de doua locuri. De asemenea, fiecare dintre membrii familiei Outlander se ofera cu dotari extra pe langa baza, adica DPS (toate modelele), XT (toate), XT-P (850/1000R) si LIMITED (MAX 1000R). Toate modelele sunt realizate din componentele inovative ale companiei, fie ca vorbim despre sasiuri, suspensii sau sisteme de control. Motorul de 89 cp, 976cc racit cu lichid, cu opt valve, Rotax V-Twin al modelului Outlander 1000R primeste cu 9% mai multa putere si astfel este liderul industriei ATV. Update-urile includ design-ul modificat al pistoanelor, un corp de acceleratie de 54 mm si cap motorul imprumutat de la Maverick. Can-Am Outlander 850 devine si el cel mai puternic motor in categoria sa, avand in afara cilindree-ului de 854cc cu putere dezvoltata de 78cp aceleasi specificatii ca in cazul 1000R. Rezultatul? Cresterea puterii cu pana la 10% si a cuplului cu 7%. Outlander 650 produce 62cp cu un motor de asemenea Rotax V-Twin racit cu lichid de 650cp, devenind cel mai competitiv ATV din clasa modelelor 700cc. Noul motor Rotax SOHC cu opt valve, racit cu lichid, de 570cc si dezvoltand 48cp este cel de-al treilea motor nou si imbunatateste semnificativ performantele modelului Outlander 570, crescand cu 4% puterea si 9% cuplul. Dar pentru acest model, nu e totul. Caci exista Outlander L X mr 570 care devine un adevarat specialist al noroaielor, iar asta ne apare clar din dotarea cu anvelope de 28 de inci Maxxis Mudzilla, snorkel, radiator reasezat si multe alte componente, totul gandit pentru fanii curselor prin noroaie si mocirla. Modelul Outlander L LE 570 inseamna practic un Outlander L 570 care contine pachetul LE, oferind accesoriile integral, pentru a nu mai fi nevoie de cumpararea lor separat. Pachetul contine roti din aluminiu, saua cu invelisul consolidat, bare de protectie, anvelope in sase straturi, carenaj din plastic si servodirectie. La inceputul anului aparea o stire despre incheierea unui parteneriat dintre BRP si Mossy Oak, liderul industriei designului de camuflaj si iata ca avem deja un model nou de ATV, ca rezultat al acestui parteneriat in lineup-ul 2016: Outlander L Mossy Oak Hunting Edition. Creat pentru impatimitii de vanatoare si de alte activitati outdoor, acest Outlander este acoperit de camuflajul Mossy Oak Break-Up Country Camo, insa e dotat si cu multe alte imbunatatiri speciale acestor activitati: bare de protectie, manere, roti din aluminiu vopsite in negru, o geanta Kolpin pentru arme, amortizoare regandite, un scut dur de protectie dedesubt si multe alte accesorii care vor incanta fanii. Trecand la line-up-ul 2016 side-by-side, Maverick DPS™ 1000R / Maverick MAX DPS 1000R din segmentul de side-by-side sport, primesc acum un pachet DPS (Dynamic Power Steering) nou, care acopera zona dintre standard si X packages. Concret, Maverick 1000R DPS include jante din aliaj de aluminiu, Visco-Lok QE†, Tri-Mode DPS si doua scheme de culori: gri si rosu (Light Grey si Can-Am Red). Noul Maverick xc DPS 1000R este cu buna stiinta proiectat pentru a oferi performante de precizie si o latime de 152,4 cm (60 inci) in traversarea unor trasee inguste. In plus, modelul ofera o cursa a suspensiei de 30,5 cm (12 inci), marind placerea strabaterii unor terenuri chiar foarte accidentate. Modelele Maverick 1000R TURBO / Maverick MAX 1000R TURBO (care are patru locuri pe platforma MAX) reprezinta cele mai impresionante side-by-side-uri din industrie. Bazat pe platforma X ds, Maverick 1000R TURBO e dotat cu motorul turbocharged 131-hp Rotax 1000R si cu amortizoarele FOX 2.5 PODIUM RC2 cu compresie single-speed si ajustari. Pachetul de baza include roti cu jante din aliaj de aluminiu vopsite in negru de 14 inci (35,6 cm), imbracate in cauciucuri Maxxis Bighorn 2.0 de 28 de inci (71 cm). Maverick X rs 1000R TURBO / Maverick MAX X rs 1000R TURBO sunt modelele inspirate si realizate de cursele de side-by-side, dupa cum le si spune numele (rs = Race Special) si sunt dotate cu acelasi motor 131-HP Rotax, au ampatamentul largit si o cursa a suspensiilot TTA de 16 inci (40,6 cm). Dotarile includ un sistem de siguranta in 4 puncte, evacuare Yoshimura, bara de protectie spate si o suspensie calibrata in parteneriat cu FOX pentru obtinerea unor rezultate optime in traversarea rapida a denivelarilor. Modelele vin in variantele de culori negru si rosu (Carbon Black si Can-Am Red). Inca un rezultat al parteneriatului cu Mossy Oak, de data asta in segmentul side-by-side, noul model Commander™ Mossy Oak Hunting Edition va incanta de asemenea iubitorii aventurilor cinegetice si in aer liber. Pe langa cunoscutul outfit de camuflaj Mossy Oak, vanatorii si ceilalti iubitori ai naturii vor beneficia de un pachet specific standard, cu care este dotat acest model: aparatori de noroi, bare de protectie, anvelope speciale, scut de protectie, troliu WARN†, acoperis, parbriz anti-vant, porturi pentru arme de vanatoare. Cu ocazia lansarii liniei 2016, Can-Am a adus inca doua noutati foarte interesante, in afara prezentarii modelelor de ATV-uri si side-by-side-uri. Procedura de mentenanta e modificata incepand din 2016, astfel ca inspectia periodica pentru depistarea defectiunilor a fost largita de la 300 km, la 1.500 km, ceea ce va reduce substantial costurile pentru proprietari, mai ales ca modelele au fost gandite sa beneficieze de o intretinere facila din partea proprietarilor, ca metodologie si tehnica. A doua noutate priveste alerta de nepurtare a centurii de siguranta cu care a fost dotata standard linia Commander MAX, datorata sistemului Electronic Drive Belt Protection. Alerta este activata la pornirea motorului, atunci cand centurile de siguranta nu sunt prinse, initial transmitand semnale sonore si afisand pe display-ul de pe bord “LOW GEAR”, pentru ca apoi vehiculul sa nu se miste din loc pana cand centurile nu sunt puse. Noutati au aparut si in schemele de culori pentru ATV si side-by-side. Daca am vorbit despre Mossy Oak Break-Up Country Color cand am trecut in revista noile modele, trebuie amintite celelalte culori ale liniei. In primul rand, Cognac a fost adaugata pentru toate modelele care beneficiaza de Limited packages. Apoi, tot dedicat vanatorilor apare o varianta noua de verde. La acestea se adauga noile scheme: Octane Blue, Light Grey, Matte Black, Hyper Silver. Si desigur, precedentele scheme raman disponibile, adica rosul Viper si Can-Am, verdele Manta, negrul Carbon etc. Toate modelele liniei 2016 sunt dotate cu revolutionarul sistem anti-furt D.E.S.S.™ - Digitally Encoded Security System bazat pe un micro-cip integrat cu un cod aferent in modulul de control al motorului. Majoritatea modelelor sunt dotate cu rack-uri solide cu suprafata anti-derapanta, care pot fi montate si demontate foarte simplu, carenajul fiind prevazut cu margini si gauri in care acestea se pot fixa extrem de simplu si rapid. De asemenea, seile, respectiv scaunele, au facut obiectul cercetarii si proiectarii minutioase in scopul gasirii variantelor cele mai ergonomice, gandite in corelatie cu suporturile pentru picioare sau podelele, avand ca rezultat un confort perfect chiar in conditiile rularii pe suprafata accidentata, cu orice viteza si in orice conditii meteo, reducand oboseala si travaliul pilotului.  

2015 Can-Am Commander E LSV SE

05.05.2015
Traim intr-o epoca in care preocuparea pentru protectia si salvarea mediului a devenit extrem de serioasa si nici un efort in proiectarea si realizarea unor vehicule fara emisii, cu motorizare electrica nu este prea mic. Iar in toata aceasta preocupare, Can-Am BRP duce cercetarea, dezvoltarea si producerea vehiculelor fara emisii intr-un segment inedit: vehiculele side-by-side. 2015 Can-Am Commander E LSV SE reprezinta un vehicul side-by-side de viteza redusa (LSV – low-speed vehicle), cu motorizare electrica, foarte confortabil si cochet, dar care la o adica poate indeplini si sarcini utilitare. Sigur, intr-o nota glumeata, am putea spune ca o asemenea aparitie poate fi considerata ca seful masinutelor de golf, dar pana la urma, de ce nu? Sau ar putea fi, foarte bine, un vehicul de livrare de produse diverse, in comunitati reduse. Dar pana la urma, totul tine de convingerea proprietarului in protectia mediului, inainte de toate. In cele mai multe cazuri, vehiculele electrice sunt construite pentru a fi niste vehicule usoare. In acest caz, Commander E reprezinta exceptia, care probabil intareste regula, deoarece a fost prevazut cu o bena utilitara, capabila sa transporte aproximativ 270 kg, ducand greutatea totala a vehiculului la 870 kg. Sigur, din calculul greutatii nu trebuie sa lipseasca cadrul si cusca de protectie din otel rezistent, in opozitie cu caroseria din plastic Styrofoam, ce-i confera o alura usoara. La acestea se adauga si un acoperis dur, lesne de montat si demontat, fara a fi necesara o lada de scule, usile din plasa si sistemul de centuri de siguranta, plus parbrizul din policarbonat, toate menite a proteja pilotul si pasagerul, chiar daca vorbim de un LSV. Pentru rularea pe drumuri publice, tot in vederea sigurantei, Commander E are si un sistem de iluminare a tablitelor de inmatriculare, alaturi de un sistem de semnalizare, faruri si pozitii. Ocupandu-ne putin de motorizare, avem de a face cu un motor electric de 48V, cu racire prin aer, cu 3 faze de inductie, dezvoltand o putere continua de 11 cp, dar in unele cazuri poate forta pana la un maximum de 30 cp. Deci plimbari lungi (sau cat permite autonomia bateriilor de 12 V, fara acid, combinata cu functia “regenerative braking” care converteste energia kinetica in energie electrica si incarcandu-le astfel), recreative, de observare a naturii, de relaxare, iar din cand in cand pus la treaba, dar nu la eforturi mari si sustinute. Cam despre asta este 2015 Can-Am Commander E. Altfel, mai silentios ca oricare din cei 11 cai, dotat cu tehnologie performanta, direct drive low noise cu treptele H, L, P, N, R, transmisie pe cardan cu posibilitatea de selectare a modului 2WD/4WD, afisaj de bord multifunctional digital, sistem antifurt D.E.S.S., anvelope 25 inci Maxxis Ceros, culoare alba, Pearl White.      

2015 Can-Am Spyder ST

13.01.2015
Can-Am Spyder ST 2015, un triciclu confortabil si rapid, a fost proiectat sa ofere o senzație unica pe șosea : pulsul adrenalinei acompaniata de siguranta de stabilitate. Can-Am Spyder ST este construit pe un inovator Y-Frame, care gazduiește un motor racit cu lichid Rotax 998 cc V-twin cu injectie electronica. Impreuna cu motorul puternic si acceleratia electronica se ofera raspuns instantaneu și un consum optim și economic de combustibil. O combinatie reusita de sport si touring, acest model are un amplu spatiu de depozitare si protectie contra vantului cu ergonomia necesara pentru a lua viraje stranse. Parbrizul cu deflectoare de vant este reglabil si detasabil ceea ce va permite sa personalizati protectia dumneavoastra pentru a se potrivi conditiilor meteorologice. Pasagerul va aprecia plasarea scaritelor ajustabile pentru un confort sporit. Spyder ST este potrivit pentru calatoriile de lunga durata, avand in dotatie manometre usor de citit, un centru de comanda electronic si un amplu compartiment de depozitare a echipamentului în conditii de siguranța, dispunand de 44L de spatiu etans. Un ecran full color va permite un acces ușor și rapid la informatii precum, distanta parcursa, viteza și RPM. Puteti alege între transmisia semi-automată si cea manuala cu 5 trepte de viteze, ambele cu marsarier inclus. Transmisia semi-automata ofera schimbari de trepte rapide fara necesitatea folosirii ambreiajului. Miscarea fluida a transmisiei manuale este datorata cutiei de viteze cu 5 trepte creata special pentru Can-Am Spyder. Dezvoltat în parteneriat cu BOSCH, Sistemul de Stabilitate a vehicului integreaza ABS, control al tractiunii si control al stabilitatii inspirand increderea necesara de a merge la drum lung. Sistemul de franare asigura putere de oprire excelenta si performanta constanta. Sistemul electronic de servodirectie ofera o asistenta ce variaza in functie de viteza autovehicului. Deci, este întotdeauna usor de manevrat și condus. Amortizoarele cu corp din aluminiu adonizat (aluminiul a fost acoperit cu un invelis protector, printr-un proces de conversie electrochimicala. Procesul de anodizare afecteaza atat suprafata cat si interiorul metalului. Partile anodizate sunt durabile, nu isi pierd lustrul, rezista abraziunilor si isi mentin aparenta pentru o perioada lunga de timp.) și ajustari pretensionate filetate ajuta la o performanță înalta sport-tuned în viraje. The Digitally Encoded Security System (D.E.S.S.) este un sistem anti-furt ce asigura protectia vehicului. Acesta va porni doar daca va fi folosit corect cheia electronica codata.   Specificatii : Motor : Rotax-twin 998 cc, racire cu lichid cu injectie electrica  Putere 100 CP (74.5 kW) @ 7500 RPM Suspensie Fata : Double A-arm with anti-roll bar Amortizoare fata : Gas-charged FOX PODIUM shocks / 5.5 in. (142mm) Suspensie spate : Brat oscilant Amortizoare spate : SACHS monoshock / 6 in. (152 mm) Frane Fata : Discuri Brembo†  de 270 mm, cu patru pistonase pe etrier Frane Spate : Discuri Brembo† 270 mm disc cu un pistonas pe etrier flotant Frana de mana : Electromecanica Anvelope Fata :165 / 55 R15 Anvelope Spate : 225 / 50 R15 Faruri : 2 halogen (60-W) Parbriz Sport touring : Ajustabil Deflectoare de vant : Standard Sa : Sport touring Cutie de viteze : 5 trepte manual si marsarier (SM5) sau 5 trepte semi-automatica si marsarier (SE5) Optiuni Culori : Steel Black Metallic Siguranta si Securitate : SCS (Sistem Control Stabilitate), TCS (Sistem Control Tractiune), ABS (Anti-lock Sistem Franare), DPS (Dynamic Power Steering) Sistem anti-furt : Digitally Encoded Security System (D.E.S.S.) L X W X H : 105 x 59.3 x 52.4 in. (2 667 x 1 506 x 1 332 mm) Ampatament : 67.5 in. (1,714 mm) Inalțime sa : 29 in. (737 mm) Garda la Sol : 4.3 in. (110 mm) Greutate : 864 lb (392 kg) Capacitate de stocare : 12 gal (44 L) Rezervor : 6.6 gal (25 L) Rezerva : 1 gal (3.8 L) aprox.    

2015 Can-Am Commander DPS

10.01.2015
Flexibil, puternic si practic, Can-Am Commander DPS este dotat cu tot ceea ce este necesar pentru a va feri de necazuri, chiar si atunci cand sunteti in mijlocul pustietatii. Utv-ul Can-Am Commander DPS ofera doua motoare cu capacitate cilindrica diferita, unul de 799.9cc si altul de 976cc, ambele in V-twin, racite cu lichid, SOHC, 8 valve ( patru valve / cilindru) si transmisie CVT. Sistemul de franare are discuri laterale de 214 mm cu doua pistonase pe etrier. De asemenea, utv-ul vine echipat cu anvelope si jante usoare, control al directiei Tri-Mode Dynamic Power Steering (DPS), blocabil diferential fata si control inteligent al acceleratiei (Intelligent Throttle Control – iTC). Sistemul iTC detecteaza accelerarea bruscata si nedorita cauzata de denivelarile de teren si remediaza acest lucru. Are doua moduri : progresiv si sport. Daca mergeti la vanatoare, pe trasee de cross sau pur si simplu la o plimbare in natura, pe cararile muntilor, motorul Rotax® va raspunde tututor cerintelor dumneavostra. Aveti posibilitatea de a alege, intre 71 CP Rotax® 800R si 82 CP Rotax® 1000, cel care se potriveste aventurii off-road dorite. Ambele motoare dispun de injectoare twin care furnizeaza eficient livrarea de combustibil in camera de ardere pentru performante deosebite. Acest utv are cel mai mare rezevor de combustibil din industrie, ceea ce va permite plimbari mai lungi fara nicio grija. Cu o capacitate de 37.85 l, rezervorul este cu 11% mai mare fata de cel mai apropiat competitor. Scaunele au fost concepute pentru un plus de confort , cu spatar complet, lombar, sprijin pentru umar si marginile ridicate potrivite pentru stilul agresiv de condus, la care vin intr-ajutor manerele pentru pasageri plasate strategic si controale accesibile. Scaunele reglabile sunt usor de adaptat la necesitatile fiecaruia. Siguranta mereu trebuie sa fie pe primul loc si este asigurata de cusca rezistenta cu un diametru de 5.1 cm, ce intruneste cerintele impuse de ANSI / ROHVA 1-2011 standard ROPS, cu optiunea ISO 3471 in sectiunea 10. Exista un spatiu de depozitare convenabil in torpedou de 17,2 l(4.5gal) si 13.1 l (3,4 gal) sub scaunul soferului pentru a putea lua esentialele cu tine. Depozitarea de marfa se face intr-o cutie anti-rugina, pe doua nivele, cu capacitate de 272 kg. D.E.S.S., de care dispune si acest model de utv, este primul dispozitiv anti-furt din industrie. Vehiculele side-by-side Can-Am vin cu doua seturi de chei, una cu limita de viteza de 70km/h (44mph), iar cealalta fara limita de viteza. Can-Am Commander DPS are un raport optim dintre putere, greutate si acceleratie, dand dovada de performanta asteptata de la un Can-Am. Specificatii :Motor : V-twin, racit pe lichid, SOHC, 8-valve (4-valve / cilindru)V-twin, racit pe lichid, SOHC, 8-valve (4-valve / cilindru)Capacitate : 799.9cc; 976ccAlezaj x cursa 91 x 61.5 mm; 91 x 75 mmPornire: ElectricaTransmisie: CVT cu high, low, park, neutral & reverse; 2WD / 4WD selectabil, diferential blocabil fata.Cadru : OtelCusca tip: Diametru de 2-in. (5.1 cm), otel rezistent, aprobat de ROPSSuspensie fata : Double A-armCursa suspensie fata : 10 in. (25.4 cm)Suspensie spate : Torsional Trailing arm Independent (TTI) with external sway barCursa suspensie spate : 10 in. (25.4 cm)Frane fata : Disc Dual 214 mm cu doua pistonase pe etrier Frane spate : Un disc de 214 mm cu doua pistonase pe etrierAnvelope fata : Carlisle† Black Rock 27 x 9 x 12 in.(68.6 x 22.9 x 30.5 cm)Anvelope spate : Carlisle Black Rock 27 x 11 x 12 in.(68.6 x 27.9 x 30.5 cm)Janta : Otel de culoare neagra; Cast-aluminumGreutate : 1,287 lb (584 kg); 1,321 lb (599 kg)L X W X H (CM) 300.4 x 148.9 x 182.9 cmAmpatament : 75.8 in. (192.4 cm)Garda la sol : 11 in. (27.9 cm)Capacitate tractare : 1,500 lb (680 kg)Capacitate depozitare marfa : Total: 600 lb (272 kg)Compartiment superior: 400 lb (181 kg),Compartiment inferior: 200 lb (91 kg)Spatiu torpedou : 4.5 gal (17.2 L)Spatiu depozitare sub scaun: 3.5 gal (13.1 L)Rezervor : 10 gal (37.8 L)Bord digital : Vitezometru, tahometru, indicator combustibil rezervor, mod Sport si Eco, indicator centuri, indicator 4x4, ceas, auto-inchidere.Sistem anti-furt : Digitally Encoded Security System (D.E.S.S.™)Sistem luminare : 240-W de la patru proiectoare de 60-WPachet DPS™: Tri-Mode Dynamic Power Steering (DPS) si Visco-Lok QECulori : Galben