ITP Cryptid - noua anvelopa destinata vehiculelor ATV si SSV din segmentul mud-riding

21.01.2016

ITP reprezinta un brand de exceptie care are in spate un staff intreg de ingineri, proiectanti si tehnicieni cu o singura preocupare: realizarea celor mai performante jante si anvelope din segmentul de vehicule off-road de agrement si utilitare. Activand de 35 de ani in segmentul aftermarket specializat pe vehiculele ATV si side-by-side, ITP a devinit unul dintre liderii mondiali in acest segment.

In urma cu cateva zile, compania americana ITP a anuntat lansarea unor anvelope special construite pentru ATV-urile si side-by-side-urile destinate noroaielor, extrem de agresive, numite Cryptid. Nisa vehiculelor off-road create pentru aventuri extreme in noroi s-a consacrat in ultima perioada si mai multi constructori au realizat ATV-uri si chiar side-by-side-uri destinate acestor activitati. Desi noua anvelopa Cryptid se adreseaza in mod special dotarii a astfel de vehicule, producatorul a asigurat ca ele se potrivesc practic majoritatii modelelor de ATV si SSV de pe piata.

Numita dupa un monstru mitologic al mlastinilor, anvelopa Cryptid a fost realizata pe baza unor caracteristici inovatoare care sa vina in ajutorul amatorilor de raiduri in cele mai adanci si groase noroaie. Banda de rulare a anvelopei a fost proiectata in zig-zag (chevron style), care sa asigure o tractiune superioara inainte fata de cele mai specializate pneuri existente pe piata. Inaltimea dintelui canelurii in zig-zag a fost gradata, pornind de la 1,5 inci (3,81 cm) in centru, crescand pana la 2 inci (5 cm) in partile laterale. Rezultatul configuratiei de tipul zbaturilor de pe vasele cu aburi mai vechi asigura maximum de “muscatura” a anvelopei in noroaiele cele mai dense, fara sa compromita confortul la rulare pe traseu sau sarcina incarcaturii.

In acelasi timp, canalul format pe partea centrala de cresterea gradata a inaltimii dintilor are rolul de a nu incarca anvelopa cu depuneri de noroi si alte mizerii si a mentine aderenta in permanenta. Atunci cand se afunda in noroiul dens, depunerile din partile din marginea anvelopei vor aluneca spre interior, pastrand dintii mereu activi, iar prin miscarea de rotatie, acel canal de pe centru se va elibera de mizerii, astfel ca anvelopa isi va mentine mereu eficacitatea

Cauciucul din care a fost realizat a fost turnat in sase straturi, sporind durabilitatea, indiferent de suprafete si obstacolele abrazive sau taioase. La fel ca si monstrul mlastinii, al carui nume il poarta, amprenta anvelopei Cryptid e gigantica si monstruoasa, iar infatisarea extrem de agresiva, ca un adevarat stapan al noroaielor.

Rhett Turpin, directorul de vanzari al companiei americane ITP, sustine ca acest pneu Cryptid este cel mai impresionant dintre cele realizate de ei vreodata, iar daca nu se inseala, in acest moment este si cel mai impresionant de pe piata, atat ca dimensiuni, cat si ca infatisare si mai ales structura. Proiectarea sa a fost asistata pe computer, cautandu-se cea mai viabila varianta de a domina noroaiele si a oferi simultan un grad ridicat de confort si siguranta.

Noua anvelopa va fi disponibila la distribuitorii ITP incepand cu luna martie 2016 si va fi oferita in patru variante de dimensiuni: 30 x 10-14, 32 x 10-15, 34 x 10-17 si 36 x 10-17 (diametrul x latimea – dimensiunea jantei, in inci) si se asteapta sa fie cea mai adaptata anvelopa pentru orice scenariu in noroi de pe intreaga piata de profil.