2017 Can-Am Defender MAX (DPS si XT), noul membru al familiei Defender

06.04.2016

Ori de cate ori un producator arunca pe piata un model de side-by-side, in relativ scurt timp apare o versiune a acestui model pentru un numar marit de pasageri, uneori denumit “familial”, desi e vorba totusi in cele mai multe cazuri de un model utilitar. Noua versiune inseamna, de regula, o bena adaptabila, in situatia in care e necesar un numar marit de pasageri, apare o bancheta suplimentara, rabatabila in conditii normale.

In virtutea acestui obicei sau chiar traditie, BRP a lansat recent o versiune de sase persoane a UTV-ului utilitar Defender, mai exact 2017 Can-Am Defender. Astfel, BRP isi respecta promisiunea de a lansa un model nou la cateva luni, promisiune facuta vara trecuta, odata cu lansarea lineup-ului de ATV-uri si UTV-uri Can-Am BRP.

Modelul pur utilitar Defender poate fi considerat UTV-ul anului 2015, aducand o serie de inovatii de design si mecanice, prezentand solutii de stocare ingenioase (precum inlocuirea clasicului torpedou cu o cutie detasabila, rezistenta la apa) si performante sporite, astfel ca noul venit in familia Defender nu poate decat sa incante clientii.

2017 Can-Am Defender MAX inseamna un Defender original in cele mai multe componente si piese, avand insa acum o infatisare mai apropiata de o camioneta pickup retro, decat una de side-by-side utilitar clasica. Vehiculul a fost lungit, pentru a primi al doilea rand de trei scaune, ajungand la 387,5 cm, cresterea fiind de 82,5 cm, insa sarcina utila scade corelativ cu 136 kg, situatie data numai in cazul in care vehiculul primeste pasagerii. Altfel, capacitatea de sarcina utila creste de la 680 kg la 794 kg, atunci cand nu sunt mai mult de 3 ocupanti ai vehiculului si bancheta spate ramane rabatata. Creste capacitatea de stocare interioara, cu 0,7 l, exista si sase suporturi de pahare. De rabatat se pot rabata cinci dintre scaune, exista cotiere centrale la ambele randuri de scaune, plus bare laterale de sprijin si sustinere in spate.

In privinta versiunilor de motorizare, situatia ramane similara Defender-ului simplu: un Rotax HD8, de 50 cp si unul HD10 de 72 cp, fiecare dintre acestea fiind proiectate sa ofere un cuplu destoinic in rotatii joase si evident, fiind cuplat la celebra transmisie a BRP, Pro-Torque. Sistemul de tractiune in patru moduri aduce puterea si cuplul la sol complet diferentiat: “Utilizatorii, prin comutatoare fata si spate separate, pot selecta intre un diferential spate deschis 2x4 pentru viraje stranse, un 2x4 cu diferential blocabil pentru tractiunea imbunatatita 2WD, un 4x4 deschis in spate, pentru o manevrabilitate sporita in teren accidentat si un diferential spate blocabil 4x4 pentru tractiunea maxima. Diferentialul spate este gear-to-gear la transmisie pentru un raspuns mai bun, o eficienta sporita, fara intretinere si cu mai putine componente”, dupa cum arata comunicatul BRP.

O diferenta intre modelul de baza si cel MAX consta in privinta dimensiunii anvelopelor. Defender MAX a fost echipat cu anvelope mai mari, 26 x 9 - 12 fata, respectiv 26 x 11 – 12, fata de 25 x 8 – 12 fata si 25 x 10 – 12 pe spate, cum era utilat Defender-ul de trei locuri. Chiar asa, garda la sol scade cu un inch, la 11 (28 cm), fata de modelul de baza. Sistemul de franare e asigurat de patru discuri de frana de 220 mm cu etriere dotate cu pistonase hidraulice.

Ambele optiuni de motorizare sunt proiectate pentru tractarea de pana la 907 kg, iar Defender MAX poate stoca pana la 454 kg in bena din spate, cu optiune de desertare (rabatare). De asemenea, hayon-ul poate stoca pana la 113 kg, suficient pentru pasageri sa-l foloseasca sa stea asezati si sa-si ia pranzul. Acest hayon are ancore integrate si puncte de fixare si include o serie de locasuri de integrare a diferitelor marfuri, cum ar fi locasuri de transport galeti (de 19 litri).

Modelul Defender MAX a fost dotat cu suspensie fata A-Arm dublu si in spate Torsional Trailing A-arm, oferind ambele curse de 25,4 cm. Alte dotari: DPS (Dynamic Power Steering – directia) vine ca dotare standard, cui de remorcare de 2 inci, capacitate a rezervorului de aproape 41 litri.

2017 Can-Am Defender MAX vine in doua versiuni, DPS si XT. Daca versiunea DPS include dotarile mentionate mai sus, versiunea XT contine suplimentar un troliu de 2.041 kg, anvelope de 27 inci Maxxis Bighorn 2.0, jante de 14 inci din aliaj de aluminiu, acoperis integral dur, scaune armate si acoperite cu piele, scaunul soferului ajustabil, cutie de depozitare sub scaun, rezistenta la apa si detasabila, placa de protectie integrala si trei moduri de conducere (Eco/Work/Normal).

Schemele de culori disponibile sunt deocamdata variantele Painted Intense Red, Painted Pure Magnesium Metallic si, bineinteles celebra varianta de camuflaj Mossy Oak Break-Up Country Camo. De asemenea, BRP ofera o multitudine de accesorii suplimentare si optionale cu care se poate dota acest UTV, in vederea personalizarii si eficientizarii.