2016 Can-Am Outlander 6x6 XT - forta si versatilitate

02.12.2015

Modelele 2016 Outlander 6x6 XT, fie ca vorbim de cel 1000 sau de cel 650, au la baza infatisarea modelelor Outlander cu patru roti, capatand un look mai sofisticat, mai agresiv si mai musculos, renuntand la tot ce respira viteza. Rezulta imaginea unor vehicule de forta si robustete, dand indicii despre destinatia lor reala: munca in conditii extreme de teren si eventual agrement in zone greu accesibile chiar modelelor clasice cu patru roti. Ca e vorba de munca in conditii foarte grele sau ca e vorba de aventuri extreme, Can-Am ofera in lineup-ul 2016 varianta 6x6, cu doua modele: 2016 Can-Am Outlander 6x6 XT 1000 si 2016 Can-Am Outlander 6x6 XT 650, reprezentand cea mai diversificata oferta din acest segment. Daca de la aparitia modelelor Outlander 6x6, caracteristicile tehnice au fost impresionante, in ton cu modificarile si upgrade-urilor exceptionale care definesc intregul lineup 2016 Can-Am, aceste caracteristici tehnice le plaseaza in fruntea segmentului, in intreaga industrie. Cele doua modele de Outlander 6x6 din lineup-ul 2016 Can-Am sunt diferentiate de motoare, celelalte caracteristici tehnice si de design ramanand practic aceleasi, astfel ca le vom trece in revista la comun, cu mentiunile de rigoare in privinta diferentelor. Una dintre cele mai importante noutati ale lineup-ului 2016 Can-Am a reprezentat cresterea performantelor cu 80% a superbelor motoare Rotax®, astfel ca nici modelele 6x6 nu au fost ocolite in aceasta privinta. In inima modelului 2016 Outlander 6x6 XT 1000 descoperim un motor Rotax de 976cc V-Twin, care produce o putere impresionanta de 82cp. Cu un superb cuplu de 88,2 Nm si cu injectie electronica (EFI), care seteaza permanent performanta optima a motorului, indiferent de temperatura sau altitudine, SOHC determina simultan eficienta si putere la cote inalte. Pe de alta parte, motorul modelului 2016 Outlander 6x6 XT 650, evident mai mic decat al fratelui XT 1000, Rotax V-Twin racit cu lichid, de 650cc, este cel mai puternic si competitiv de pe piata in clasa 700cc, ceea ce nu e de omis. Avand la indemana aceste doua variante de motorizare, utilizatorul va sti care i se potriveste cel mai bine conform destinatiei. Transmisia CVT a fost si ea updatata, sistemul incluzand franarea de motor standard, cu treptele high, low, park, neutral si reverse. Sistemul e fixat in 13 nituri care asigura o sigilare optima si include un buson de golire integrat. Fata de anii anteriori, modelele sunt dotate cu un extra-low L gear care asigura un consum redus cu 32% fata de un Outlander obisnuit, oferind un confort deosebit in rularea cu viteza mica si o tractiune lineara atunci cand sunt supra-incarcate.

De asemenea, CVT si admisia de aer au fost pozitionate la inaltimea optima astfel incat navigarea pe suprafete acoperite cu apa sau noroi sa nu creeze probleme. De asemenea, cutia de aer a fost si ea inaltata si situata mai central, pentru procesarea si filtrarea aerului, inainte de admisia in motor, din aceleasi considerente privind traversarea zonelor acoperite de apa si/sau noroi. Radiatorul a fost marit, oferind mai bine de 27 kW pentru capacitatea de racire, in vederea rularii motorului in conditii optime de performanta. Sistemul Tri-Mode DPS (Dynamic Power Steering) asigura trei moduri din care pilotul poate alege parametrii de acceleratie asistata, in functie de teren si conditii: MIN, MED si MAX, ceea ce-i confera ATV-ului o manevrabilitate extrem de ridicata. Astfel, conducatorul poate alege intre a rula constant sau a conduce agresiv si in forta, in functie de teren si conditii meteo. Jantele stilizate din aliaj de aluminiu, cu diametrul de 30,48 cm, au o configuratie optimizata prin computer, cu scopul de a creste rezistenta si duritatea pe suprafete critice, inalturand greutatea nedorita din alte sectiuni ale rotii. Vehiculele Outlander 6x6 utilizeaza amortizoare special concepute, independente pentru fiecare roata, dupa modelul celor clasice, eliminand sistemul de perii bombate. Rotile pivoteaza in sus si in jos, intr-o imagine asemanatoare miscarilor unui fluture in zbor, asigurand astfel miscarea vehiculului in directia dorita si fiind proiectate sa mareasca substantial tractiunea si sa optimizeze transferul puterii la sol. Sistemul Double Torsional Trailing arm Independent (TTI2) rear suspension ofera amortizoare ajustabile in cinci trepte si o cursa impresionanta de nu mai putin de 23,6 cm, avand ca finalitate o rulare cat mai constanta si confortabila chiar si pe cele mai denivelate terenuri.

In situatiile in care este solicitata o tractiune cat mai optima si completa, intervine Visco-Lok QE, diferentialul fata auto-blocabil, oferind astfel atat o tractiune 4x6, cat si una completa 6x6. In modul 4x6, toate cele patru roti din spate asigura tractiunea, dar odata modul 6x6 selectat, sistemul inteligent Visco-Lok QE transfera puterea de la roata din fata care aluneca, la roata opusa, asigurandu-i tractiunea necesara, independent de viteza sau limitatoarele de marsarier. Progresiv si automat, sistemul blocheaza rotile fara sa fie nevoie de vreo interventie a utilizatorului. Amortizoarele din fata sunt dotate cu un dive-control, un ax scurt impreuna cu o geometrie anti-kickback, ce asigura o mai buna acceleratie. Amortizoarele fata au o cursa de 22,9 cm, de asemenea pentru un confort si o constanta a rulajului, de asemenea in cinci trepte. Combinatia teribila dintre sistemul de amortizoare fata si spate, Visco-Lok QE si inegalabila tractiune 6x6, plus o garda la sol de aproape 28 de cm inseamna de fapt secretul performantei de care sunt capabilele ATV-urile 6x6 de la Can-Am, proiectate sa abordeze aproape orice tip de teren accidentat fara nici o grija.  

Cadrul ATV-urilor Outlander 6x6 foloseste a doua generatie a inovatorului SST – Surround Spar Technology, iar ampatamentul de 208,2 cm asigura un echilibru optim si esential intre structura solida si robusta si manevrabilitate. Atunci cand ATV-ul este folosit pentru transportul unor greutati importante, precum si la descarcarea acestora, utilizatorul poate regla o articulatie suplimentara integrata la suspensia spate, Quick-Release Sway Bar, asigurand functionarea ideala a vehiculului. Modelele 2016 Outlander 6x6 XT sunt dotate cu patru discuri hidraulice de frana de 214 mm cu etriere dublu-piston, pe fata si pe spate, pentru o franare eficienta si puternica. Sub vehicul este fixata o placa de protectie de inalta rezistenta, realizata din materiale speciale astfel incat traversarea unor obstacole sa fereasca la maxim deteriorarea “intestinelor” ATV-ului. De la Carlisle provin anvelopele de mare performanata ACT Radial, cu diametrul de 66 cm, avand un rol deosebit de important si ele in absorbtia socurilor si rularea cat mai neteda si constanta. Cutia de transport Dual-Level™ cu accesorii modulare, poate transporta aproximativ 318 kg si are functia de descarcare asistata. Placile laterale sunt usor demontabile, putand transofrma in cateva secunde cutia intr-o remorca, dar poate fi la fel de bine transformata prin extensii si remodelari intr-un fel de cabina inchisa.  

Colaborarea dintre Can-Am si WARN dateaza de multa vreme, troliul WARN fiind dotat standard pe Outlander 6x6, modelul de 1.360 kg. Daca vorbim de capacitati, sa mentionam ca modelele pot tracta sarcini de pana la 750 kg, fiind prevazute cu un cui de tractiune de 5 cm. Bumper-ele, barele de protectie sunt realizate din materiale extrem de durabile, asigurand apararea partilor din fata de coliziunea directa cu obstacolele. Dintre alte dotari standard ale modelelor 2016 Outlander 6x6 XT mai mentionam: cel mai puternic magnetou din industrie, de 625 W, proiectoare duble de 60 W si reflectoare de 55 W, rezervor de combustibil de 20,5 litri, display generos pe bord, care include vitezometru, tachometru, odometru, indicatoare de tractiune, ceas, nivel de combustibil si multe altele, celebrul sistem anti-furt patentat de Can-Am BRP D.E.S.S.™ (Digitally Encoded Security System), aparatori de maini cu deflectoare de vant, etc. Din punct de vedere al cromaticii, 2016 Outlander 6x6 XT 1000 este disponibil in variantele galben si gri (Light Grey), in timp ce 2016 Outlander 6x6 XT 650 este disponibil deocamdata doar in varianta gri – Light Grey. La fel ca intreaga linie 2016, si modelele Outlander 6x6 XT beneficiaza de o mentenanta mult marita, de posibilitatea de a efectua multe operatiuni fara interventii de specialitate. Rezervorul lichidului de frana, starterul, bateria sunt situate sub sa. Can-Am se instaleaza cu acest lineup ATV si UTV 2016 in fruntea industriei, realizand modele de excelenta si revolutionand componente, reusind fara nici un dubiu sa puna in practica ceea ce sustine prin sloganul comercial: „Any terrain. Any use. Any season.” Iar modelele 6x6 sunt un exemplu absolut graitor al performantei la care a ajuns constructorul canadian.