Omologarile Euro4 si T3 pe intelesul tuturor

c26a14a33f35a141fe78439b20b57939_2017Can-amLineup
Probabil ca cei mai multi dintre dumneavoastra ati intalnit in ofertele noastre pentru ATV-urile Can-Am BRP unele modele care aveau in denumire T3 si ati avut ceva nedumeriri, mai ales ca producatorul are acelasi model “simplu” si in varianta cu T3. Vom incerca sa explicam despre ce e vorba. Inainte de asta, vom face precizarea ca exista omologare T3 si omologare Euro4. Ce presupun acestea? La data de 1 ianuarie 2017 au intrat in vigoare normele europene care stabilesc cateva obligatii ale producatorilor si distribuitorilor in privinta motocicletelor, mopedelor, vehiculelor de tip ATV sau UTV/side-by-side. Aceste norme sunt cunoscute cel mai frecvent ca fiind EURO4 sau “normele Euro4”. Aceste norme sunt cuprinse in Regulamentul UE nr. 168/2013 – omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri - si se refera la: - dotarea cu sistem de franare ABS a vehiculelor cu doua sau trei roti, dar si cele tip ATV, atunci cand motoarele sunt mai mari de 125cc; cele cu cilindree sub 125cc trebuie echipate cu sistem de franare combinat – CBS. - dotarea standard cu luminile legate automat la contact, astfel incat sa ramana aprinse pe toata durata in care motorul este pornit. - motoarele trebuie sa indeplineasca anumite standarde de emisii si zgomot, fiind obligatorie dotarea cu catalizatorii responsabili de a tine nivelul de emisii sub cel prevazut si sistemul de evacuare de asemenea fiind obligatoriu dotat cu amortizoare de sunet. - dotarea obligatorie a vehiculelor de tip ATV/UTV cu diferentiale blocabile, atat pe fata, cat si pe spate. - instalarea unui limitator de viteza, pe cat posibil din fabrica. In privinta omologarii T3, Directiva 2007/46/CE precizeaza: categoria T3 inseamna: - tractoare cu roti, a caror viteza maxima constructiva nu depaseste 40 km/h, iar masa proprie este mai mica sau egala cu 600 kg. De altfel, omologarile T3 nu sunt un lucru nou, ele existand deja in legislatia romana privind circulatia pe drumurile publice. Atunci cand producatorul, indiferent de unde provine, urmareste desfacerea produselor sale pe piata europeana, in contextul prevederilor legale, are obligatia sa recurga la modificarile impuse, in vederea omologarii. Aceasta omologare poate fi conform Euro4, cu respectarea conditiilor mentionate, ori poate fi omologare T3. In mod logic, producatorul poate avea trei variante: a/ realizarea unui model cu respectarea conformitatii fata de normele Euro4, b/ lasarea aproape neschimbata a modelului, asa cum a fost fabricat anterior anului 2017, doar cu interventia limitatorului de viteza, astfel ca poate fi omologat T3 si c/ poate sa scoata acelasi model pe piata, in ambele versiuni, insa cu specificatii tehnice diferite si performante diferite, dar si pret diferit. Deci, omologarile T3 si Euro4 sunt in sarcina producatorului, organismele abilitate precum R.A.R. (Registrul Auto Roman) avand ca sarcina verificarea conformitatii produsului in categoria de omologare prevazuta de producator, de regula prin confruntarea vehiculului cu COC-ul (certificatul de confirmare a originalului – certificate of conformity). Insa ce inseamna concret pentru cel care isi achizitioneaza un vehicul tip ATV/UTV acest lucru? Atentie! Trebuie inteles ca exista modele inmatriculabile si modele neinmatriculabile; in cazul modelelor inmatriculabile, acestea au omologare T3 sau Euro4, pe cand modelele neinmatriculabile (in general acelea pentru competitii sportive), nu au omologare Un model al unui producator poate exista fie intr-o forma, fie in alta, fie in ambele versiuni;             2.1 atunci cand producatorul opteaza pentru un model de vehicul omologabil Euro4, acesta va trebui sa fie dotat cu diferential blocabil, cu motor cu catalizator, cu lumini care functioneaza permanent cat functioneaza motorul             2.2 atunci cand producatorul opteaza pentru un model de vehicul omologabil T3, acestea pot sa lipseasca, insa e nevoie ca acest model sa fie mai mic sau egal cu 600 kg si sa aiba limitator de viteza             2.3 atunci cand producatorul va lansa modelul in ambele variante de omologare, cumparatorul va avea drept de optiune in functie de dorintele sale si nu va putea impune una dintre variante Ambele versiuni se inmatriculeaza, diferenta fiind ca modelul cu Euro4 va fi inmatriculat la politie si va primi numere negre, in timp ce modelul omologat T3 se va inmatricula la primaria din raza teritoriala a domiciliului proprietarului si acesta va obtine numere galbene (de fapt, tot negre, dar pe fond galben). In mod logic, tot ceea ce depaseste 600 kg si are viteza superioara, poate fi inmatriculat numai daca este conform cu normele Euro4. In lipsa unor prevederi concrete si precise, vehiculele ATV/UTV inmatriculate la politie sau inscrise la primarie, nu au restrictii suplimentare la circulatia pe drumurile publice, fata de cele existente (nu au voie pe autostrazi si pe anumite drumuri europene cu restrictii speciale). Nu este exclus ca pe viitor, vehiculele omologate T3 si asociate tractoarelor sa fie restrictionate.

Can-Am BRP lanseaza Apache Backcountry Track System sau tehnologie de snowmobile pentru ATV cu senile

170216-apache-backcountry-track-kit_1
Exista, desigur intr-o categorisire neoficiala si mai degraba amuzanta, trei categorii de utilizatori de ATV: cei care, odata cu primul fulg de zapada, isi baga vehiculul in garaj, la hibernare, cei care continua sa il utilizeze ca atare, fiindca nu? ce poate fi mai frumos decat o aventura pe zapada si in fine, cei care sunt mai precauti sau au de parcurs zone problematice si isi monteaza senile. Iata ca BRP (Bombardier Recreational Products) a descoperit si o a patra categorie de utilizatori: cei care au nevoie de niste senile temeinice, fiind vorba de zapada adanca si afanata. Pentru acestia din urma, iata ca a fost lansat sistemul de senile Apache Backcountry, un produs cu siguranta rezultat al ingeniozitatii inginerilor canadieni, ce imbina tehnologia utilizata in cazul snowmobilelor cu performanta sistemelor Apache 360 Track System BRP. Apache Backcountry Track System reprezinta practic solutia finala a BRP pentru cele mai oprimante zapezi, asigurand o garda la sol uriasa, o flotare fidela peste zapada, atunci cand ATV-ul se afla in miscare, chiar in viteza si ofera cele mai bune performante de aderenta. Altfel spus, e cam stapanul tuturor sistemelor de senile existente acum pe piata. Senila a fost dotata cu dinti de 5 cm (2 inci), este foarte lata si intreg sistemul inalta ATV-urile la incredibilele inaltimi de 34,9 cm pe fata si 35,5 cm pe spate. Acestea se traduc prin tractiune superioara, aderenta crescuta si un comportament ireprosabil in zapada adanca si afanata. Mai trebuie spus ca sistemul are o greutate redusa, un cadru durabil si rezistent, foarte eficient, insa ceea ce e mai important, are o configuratie inteligent proiectata sa distribuie greutatea intregului vehicul pe zapada, rezultatul fiind o tractiune mult imbunatatita, o manevrabilitate superioara si un comportament excelent la acceleratie ridicata. Si mai are ceva: controlul sporit la pornire, franare si viraje, ceea ce e de natura sa confere pilotului o mare incredere in ATV-ul si o siguranta marita. In fine, sistemul de senile beneficiaza de un design inovator care permite o instalare sau o demontare rapida, fara a pierde mult timp cu montarea si reglarea. Pentru a fi montat pe un ATV, Apache Backcountry are nevoie de un kit special (Apache 360 Backcountry Kit), comercializat separat. O mentiune speciala si importanta, sistemul de senile se utilizeaza numai iarna, pe zapada. Exista modele de senile care pot fi montate si utilizate in orice moment al anului, pentru orice tip de teren, ca e vorba de zapada, noroi, nisip, pamant etc. Nu este si cazul Apache Backcountry. BRP a anuntat si pretul de baza (fara taxe, comisioane, adaosuri, etc.), acesta fiind de 5.350 $ sistemul si 650 $ kit-ul de montare.

2017 Can-Am Maverick X3 MAX a fost lansat, fiind la ora asta cel mai puternic side-by-side sportiv cu 4 locuri

16265880_1859841384301644_7054370821704070472_n
Asa dupa cum anunta in urma cu cateva saptamani, Can-Am BRP a lansat ieri 2017 Can-Am Maverick X3 MAX, varianta cu 4 locuri a superbului model side-by-side sport Maverick X3, fiind la acest moment cel mai puternic vehicul MAX de pe intreaga piata. Stiam ca noul model va avea un sasiu alungit, insa ceea ce s-a vazut aseara in Reno, Nevada a fost de natura sa impresioneze pe toata lumea. Se poate spune ca inca o data, producatorul nord-american a stabilit noi standarde in privinta vehiculelor off-road sportive cu patru locuri. “Side-by-side-ul 2017 Can-Am Maverick X3 MAX se bazeaza exclusiv si integral pe progresele si tehnologia existente pe modelul de doua locuri, prezentat anul trecut, insa ofera noi trepte de performanta, manevrabilitate si confort in segmentul cu patru locuri de pe piata”, a explicat Anne-Marie LaBerge, senior vice-presedinte al Global Brands, Marketing and Communications din BRP. Discutia despre noul model porneste, fireste, de la sasiul marit si cabina mult marita si spatioasa Ergo-Lok, in care cele patru scaune sunt la acelasi nivel, un nivel jos, dar foarte confortabil si care ii face pe ocupanti sa simta intensitatea experientei off-road la care participa. Cele patru scaune sunt ajustabile in patru nivele, ideea fiind ca in ele sa poata sa stea persoane de diferit gabarit si statura, astfel ca se pot deplasa cu 5,1 cm in plan vertical si 10,2 cm in plan orizontal. Pe usi sunt montate mai multe manere de sprijin, astfel ca pasagerii pot sa stea si confortabil si in siguranta. In total, spatiul pentru pasagerii din spate a ajuns sa fie cu 18% mai generos decat in orice alt vehicul similar de pe piata. Un sasiu marit si o capacitate de ocupare mai mare necesita si un sistem de suspensii performante, ceea ce bineinteles ca noul Maverick X3 MAX il detine. In fata, bratele tip A-arms cu sway bar (bara de directie si stabilitate) asigura o cursa de 50,8 cm la doua dintre versiuni, in timp ce versiunea X rs are o cursa de 55,9 cm, iar amortizoarele sunt FOX 2.5 Podium cu QS3 compresie ajustabila. In spate, bratele sunt de inspiratie auto, mai exact dupa camioane, avand la fel sway bar si cursa de 50,8 cm, respectiv 55,9 cm. Sasiul foarte rezistent, fabricat din otel dual-phase DP980 sudat complet asigura o torsiune rigida, o rezistenta excelenta si o manevrabilitate de invidiat. Sub vehicul exista un scut de protectie foarte durabil HMW (high-molecular weight), rezistent la lovituri si socuri. Ampatamentul ajunge la 342,9 cm (135 inci), ceea ce inseamna o lungime mai mare cu 15% fata de orice alt competitor de pe piata, fiind gandit in special pentru sporirea increderii si a conectarii la experientele off-road in viteze foarte mari, plus confortul si ergonomia pozitiei pentru cei doi pasageri din spate. Un sistem de directie quick-ratio, ultima generatie de servodirectie Tri-Mode Dynamic Power Steering, moduri de conducere selectabile si controlul inteligent al acceleratiei (iTC) contribuie la controlul, imbunatatirea vitezei si comportamentul la mari viteze ale Maverick X3 MAX. Anvelopele Maxxis Bighorn 2.0 cu diametrul de 76,2 cm (30 inci) au un rol important in asigurarea unei aderente superioare, in timp ce discurile de frana de 262 mm de pe fata ofera performante deosebite de oprire, chiar de la viteze superioare. In inima acestui side-by-side redescoperim impresionantul motor Rotax ACE in trei cilindri in linie, alaturi de turbina si ventilatia ce ofera cei 154 cai putere cu care se lauda, ce livreaza puterea instantaneu si performanta la cele mai inalte cote, unul dintre motivele pentru care adrenalina va fi in exces in experienta unica off-road. Trei prize de aer plasate la inaltime si pastrate uscate se combina cu un sistem de evacuare premium, cu un debit urias, creandu-se astfel o dinamica avansata a fluxului de aer si un zgomot personalizat. O transmisie QRS-X CVT eficienta, de un inalt raspuns a fost calibrata sa se elimine practic eventualul lag al turbinei si sa imbunatateasca raspunsul pedalei de acceleratie. In tandem cu sistemul excelent gandit de captare si crestere a fluxului de aer exista un sistem avansat de racire, ce confera un nivel optim de performanta si echilibru, in orice moment. Modelul va fi disponibil in trei variante, trei pachete distincte: Maverick X3 MAX de baza, Maverick X2 MAX X ds, care au o latime de 64 inci (162,5 cm), plus modelul premium Maverick X3 MAX X rs se prezinta cu o latime de 182,9 cm (72 inci), doua optiuni de culoare si mai ales, un sistem de suspensii integral ajustabile, cu o cursa de 55,9 cm, cuplat cu amortizoare FOX 3.0 Podium RC2. In foarte putin timp, modelul va fi disponibil si in reteaua magazinelor noastre, la un pret pe care deocamdata nu il stim, dar va fi comunicat ulterior.  

Can-Am BRP va comercializa componente aftermarket S3 Powersports pentru modelele Defender

1461003339028
Pana la solutionarea eternei controverse a fanilor, daca e bine sa achizitionezi sau sa colaborezi si sa sustii companii interesante, din nou a venit momentul unui anunt din partea BRP Can-Am care prezinta un proaspat parteneriat cu o companie specializata pe producerea de componente si accesorii aftermarket de inalta calitate, astfel ca si-a unit fortele cu S3 Powersporst in vederea comercializarii de componente destinate special side-by-side-urilor Can-Am Defender. S3 Powersports nu reprezinta vreo companie impresionanta, dimpotriva, este o afacere de familie, insa animata de un spirit deosebit al aventurilor si activitatilor off-road, furnizand clientilor produse de inalta calitate, rezistente, practice si atractive, ajutand la personalizarea vehiculelor intr-o maniera aparte. Echipa mica si inimoasa a S3 Powersports a produs si pus la dispozitie, de-a lungul vremii, componente speciale pentru mud-riding si pentru experiente off-road extreme. Can-Am Defender, pe de alta parte, pare sa fie side-by-side-ul utilitar-recreational cel mai complet din industrie, rod al maiestriei inginerilor si designer-ilor BRP, capatand o popularitate uriasa intr-un timp foarte scurt, de cand a fost lansata familia. Bazandu-se pe o putere ridicata, o versatilitate de exceptie si un raspuns imediat al nevoilor utilitare sau de agrement, Defender reprezinta o alegere de care se bucura fiecare utilizator in parte. O lista intreaga de componente a fost pusa la dispozitie de Can-Am pe site-ul propriu http://store.can-am.brp.com/ dintre care vom aminti cateva. Bratele de suspensii A-arms fata, inaltate, ajuta la diminuarea pagubelor aduse in timpul rularii prin teren foarte accidentat. Bratele A-arms S3, care se vand in perechi, conserva calitatea rularii data de brand, plus raza de intoarcere, dar adauga o garda mai ridicata de la sol si o rezistenta mult sporita. Intocmai precum barele de fata A-arms unghiulare, si barele A-arms spate ajuta la garda ridicata de la sol si protectia astfel fata de daunele cauzate de obstacole si teren accidentat. Fiecare brat a fost proiectat sa se potriveasca perfect cu suporturile de sasiu din fabrica, conductele de frana si utilizeaza bile cu articulatie si izolatii. De asemenea, sunt vandute in perechi. Nerf Bars sau barele S3 Nerf sunt realizate din tuburi de otel de 3,8 cm diametru si au un finisaj durabil dat de o pulbere speciala. Aceste bare sunt montate in partea de jos a cabinei pentru a proteja plasticul inferior, fiind dezvoltate in special pentru cei care vor experiente in noroi cu un Defender. Nerf Bars nu afecteaza deloc garda de la sol, oferind totodata un acces imbunatatit in cabina sau in afara ei. Proiectate special pentru cei care vor experiente extreme in teren accidentat dar si in noroi, S3 Powersports pune la dispozitia proprietarilor de Can-Am Defender un bumper fata si unul spate, de mare rezistenta si protectie. Bara de protectie fata, pe langa rolul de protectie sporita, permite detinatorilor sa monteze un troliu superior cu placa integrata de montare. La fel sta treaba si in spate, otel tubular de 3,8 cm, dura, cu spatiu pentru troliu, cu placa de montare integrata, la care se adauga puncte de remorcare, ancorare. Asa cum aratam, componentele sunt integrate in site-ul de vanzari componente si piese al BRP, avand preturi pornind de la 400 de dolari, pret de catalog.

Compania BRP premiata de guvernul mexican pentru politicile de munca si sociale din cele trei fabrici din Mexic

BRP_news
Potrivit celui mai recent comunicat de presa al Bombardier Recreational Products (BRP), cele trei fabrici din Mexic au primit zilele trecute premiul “Family Responsible Company” din partea Ministerului Muncii si Securitatii Sociale din Mexic, o distinctie acordata companiilor mexicane sau straine care isi desfasoara activitatea in aceasta tara, ce aplica si promoveaza politici in domeniul muncii, care sa contribuie la dezvoltarea lucratorilor in mod integral, atat la locul de munca, cat si in mediul familial. Ceremonia a avut loc la 5 decembrie 2016 la sediul Ministerului Afacerilor Externe din Mexico City, acolo unde Ignacio Rubi Salazar, secretar de stat in cadrul Ministerului Muncii si Securitatii Sociale a inmanat premiul editiei 2016, ca o recunoastere a mijloacelor de conciliere ale vietii profesionale cu cea de familie, dar favorizeaza egalitatea de sanse, combate violenta si hartuirea sexuala la locul de munca. “Family Responsible Company” reprezinta un mecanism social care urmareste sa sensibilizeze populatia cu privire la importanta de a avansa in constructia unei societati egalitare si in care toti mexicanii beneficiaza in mod egal de aceleasi oportunitati. In acest fel, BRP continua sa se pozitioneze ca fiind unul dintre cele mai bune centre de munca in Mexic, in toate cele trei fabrici, oferind servicii si oportunitati care fac diferenta in materie de egalitate de gen, prevenirea violentei si hartuirii sexuale la locul de munca, dar mai ales politici menite sa incurajeze lucratorii sa aiba mereu in vedere si responsabilitatile familiale ale acestora. Recunoasterea si in acest fel a valorii companiei lider in industria powersports este cu atat mai importanta, cu cat de pe portile fabricilor BRP din Mexic ies majoritatea vehiculelor off-road ATV si side-by-side ce pleaca apoi in toata lumea, ajungand in showroom-urile dealerilor si distribuitorilor, inclusiv in cel al nostru.

Cyclops 360° Panoramic HD Video Camera pentru iubitorii de aventura pe un vehicul Can-Am BRP

cyclops_360_fixation_231116160432
In vara, atunci cand se lansa lineup-ul 2017 Can-Am BRP, erau anuntate si cateva parteneriate interesante, unul dintre acestea cu Cyclops Gear. PAC - Divizia de accesorii, echipamente si componente  a BRP a lansat la inceputul lunii decembrie o camera foto portabila HD foarte performanta,  creata pentru iubitorii de aventuri off-road, ce doresc sa-si imortalizeze experientele pe pamant, zapada sau in noroi: CYCLOPS 360° Panoramic HD Video Camera. Deci iata cum parteneriatul cu Cyclops Gear se materializeaza intr-o camera portabila de mare performanta, ce poate fi gasita acum in catalogul dealer-ilor BRP din SUA si Canada, probabil ca la inceputul anului 2017 si in Europa. Camera CYCLOPS 360° are in componenta lentile verticale cu deschidere de 220 de grade, reusind capturarea unei panorame impresionanta si imprejmuirile sale, fiind o optiune serioasa de luat in considerare pentru toti entuziastii off-road. Atunci cand camera este fixata de vehiculul BRP preferat, de exemplu un Can-Am Defender XT HD 10, camera HD functioneaza cu o perspectiva de 360 de grade pe orizontala, care surprinde peisajele parcurse asa cum nu o fac multe camere de pe piata. “Car mode’, o functie extrem de intuitiva, va permite inregistrarea inteligenta si automata atunci cand motorul vehiculului, oricare ar fi el, este pornit sau oprit. In total, un numar de 16 moduri si efecte diferite, inclusiv intervalul de timp de inregistrare, inregistrare in bucla sau cu incetinitorul creeaza atat utilizatorilor experimentati cat si amatorilor o multime de optiuni pentru realizarea unei inregistrari de neuitat, atat cu calitatea pilotarii, cat si cu natura inconjuratoare. Aceasta camera furnizeaza rezolutii video de pana la 4K si 30FPS, plus fotografii de inalta calitate (16 megapixeli). De asemenea, camera este rezistenta inclusiv in mediu umed si poate fi utilizata in apa, pana la 50 m adancime, daca va ganditi la utilizarea sa submarina. Fixarea de suport (casca, barele vehiculului etc.) se face magnetic, cu realizarea de imagini foto-video fara vibratii. De asemenea, se ofera si 10 suporturi de montare, daca e cazul pe custile side-by-side-urilor, pentru o mai buna fixare. Camera are o capacitate standard de 32 Gb, cu posibilitate de instalare a unui card de memorie 10 micro SD. A fost pusa la dispozitia utilizatorilor si o aplicatie gratuita CG360 (disponibila pentru iOS si Android) si un software valabil pentru PC-uri, inclusiv pentru Mac-uri, permitand controlul de la distanta, dar si partajarea video, compatibilitate VR si multe altele.

Promotii speciale de Sarbatori: discount-uri, cadouri si alte oferte atractive!

canam
Ca in fiecare an, luna decembrie inseamna luna promotiilor speciale de Sarbatori, iar acestea se traduc prin preturi speciale, cadouri speciale, plus o serie de discount-uri la accesorii de iarna, echipamente si consumabile. Pentru aceste promotii speciale de Sarbatori, ne-am gandit la o dubla surpriza: modelele Can-Am Outlander MAX LTD 1000R 2017, Can-Am Commander XT 1000 2017, Outlander MAX XT-P 1000R 2017, Can-Am Renegade X XC 1000R 2017, Can-Am Outlander MAX XT-P 850 2017 vor beneficia de preturi speciale, insemnand discount-uri de peste 1.500 de euro fata de pretul de lista, dar si o lama de zapada cadou! Si daca suntem in anotimpul rece, cu siguranta ne gandim ca o oferta speciala pentru ATV-ul / UTV-ul dvs. constand in accesorii de iarna precum kit-uri cu senile, lame de zapada, pluguri sau kit-uri de incalzire manere ghidon, sei etc. ar veni in intampinarea dorintei si nevoilor dvs de aventura sau in sprijinul activitatilor utilitare. De aceea, credem ca un discount de 10% din pretul de lista va va surade pe deplin. Nu in ultimul rand, fie ca e vorba de o utilizare pe timpul iernii, fie ca e vorba de o depozitare peste iarna, pana cand se va incalzi, cu siguranta ca veti avea nevoie de consumabile speciale. De aceea, oferta noastra promotionala cuprinde un discount de 20% fata de pretul de lista, indiferent de producator. Asadar, daca aceste promotii speciale v-au convins, sunati-ne la nr. de tel. 0730.730.726 sau 0755.288.766 si comandati produsul/produsele dorit/e. Mai mult decat atat, ne face placere sa va informam ca va stam la dispozitie cu un sistem de rate – persoane fizice si de leasing – persoane juridice, oferindu-va consiliere si intermediere fata de institutiile financiare si bancare cu care colaboram. Sarbatori fericite!

Parteneriat Can-Am BRP - DragonFire pentru familia Defender

Front
La sfarsitul saptamanii trecute, Can-Am BRP a incheiat un parteneriat special cu renumita companie DragonFire, specializata pe produse si componente aftermarket pentru vehicule offroad ATV si side-by-side, prin care in 2017 aceasta va furniza o serie de componente proiectate si destinate special pentru UTV-urile familiei Defender, deja celebrele vehicule utilitare. “Am intentionat sa adaugam si mai multa versatilitate liniei de side-by-side-uri utilitar-recreationale Defender, prin aducerea accesoriilor autentice DragonFire, menite sa personalizeze vehiculele dupa dorinta”, a declarat Allen Bernais, manager produse powersports, Accessories & Riding Gear la BRP. “DragonFire are in spate ani intregi de cercetare si dezvoltare a solutiilor inovatoare, iar pasiunea si entuziasmul lor s-a potrivit perfect cu pasiunea si entuziasmul Can-Am BRP, ceea ce il face un partener ideal pentru dezvoltarea accesoriilor pentru familia Defender a noastra." La randul sau, Megan Dible, manager de vanzari si marketing DragonFire a adaugat: “Componentele noastre sunt proiectate si realizate sa fie foarte usoare, fara sa sacrificam catusi de putin puterea, rezistenta si durabilitatea. Impartasim aceleasi obiective ca ale Can-Am BRP de a oferi produse dure, capabile si nu in ultimul rand, inteligente. Accesoriile noastre sunt realizate pe baza de insurubare, care permite adaugarea unei protectii serioase si a pastra stilul, fara taieri sau suduri.” Printre produsele exclusive DragonFire disponibile pentru side-by-side-urile Can-Am Defender din gama 2017 sunt benele cu bare roll, bare de protectie fata si spate, protectie Exo-Frame fata si spate, glisiere laterale si suporturi de rezerva, toate in optiuni de culori negru sau Squadron Green. Detaliate, aceste componente ar fi: Bed Roll Bars (bene cu tuburi de otel) – realizate din tuburi de otel cu diametrul de 4,4 cm si finisaj durabil acoperit cu un strat protector, care protejeaza cabina de incarcatura gazduita in ele si baza pentru instalarea suportului de anvelope. Bare protectie fata si spate – fabricate din tuburi de otel cu diametrul de 3,8 cm, cu finisaj durabil si strat protector, care asigura o protectie suplimentara. De asemenea, comporta placi de montaj integrate pentru bara dublu suprapusa de faruri cu LED. Protectie Exo-Frame fata si spate – construite din tuburi de otel cu diametrul de 3,8 cm, care acopera partea fata-colt (inclusiv farurile), plus partile laterale, avand puncte de montare ce permit instalarea unei protectii tip cusca; e necesara pre-instalarea barei de protectie si se vand in perechi. Modelele se pot comanda deja de la sfarsitul acestei luni direct de pe site-ul oficial al Can-Am BRP, dar si de pe site-ul DragonFire.

Surpriza toamnei facuta de Can-Am: noul 2017 Defender HD5, accesibil ca pret si foarte competent in clasa sa

2017.can-am.defender-dps-hd5.camo_.front-right.studio
In special pentru cei care au fost foarte incantati de aparitia UTV-ului utilitar-recreational Can-Am Defender in urma cu un an, Bombardier Recreation Products (BRP) le face o surpriza placuta, dar si foarte accesibila: 2017 Can-Am Defender HD5. Deoarece presedintele BRP a facut anul trecut o promisiune ca la fiecare sase luni compania va veni cu un produs nou, dar si conform principiului accesibilitatii care guverneaza lineup-ul 2017 Can-Am de ATV-uri si UTV-uri, iata ca acum iese pe piata si o varianta noua, din clasa medie, cu un pret atractiv din familia Defender. Noul side-by-side utilitar-recreational (cu toate ca accentul a fost pus pe latura utilitara) va beneficia de un nou motor Rotax, monocilindric, de 427cc capacitate cilindrica, ce va fi in stare sa dezvolte 38 de cai putere. Motorul a fost proiectat si fabricat astfel incat sa nu necesite intretinere timp de un an, ori pana in 200 de ore de functionare sau in limita a 3.000 km. Ceea reprezinta un atu important pentru potentialii clienti, alaturi de un pret accesibil. De la motor, puterea se transmite la sol prin intermediul unei cutii automate CVT cu curea, monitorizata de sistemul Electronic Belt Drive Protection. Cutia CVT are treptele Neutral, Low, High, Park si Reverse. Defender HD5 se sprijina pe un sasiu din otel slab aliat, beneficiaza de un sistem de suspensii cu suspensie dubla A-arm pe fata si Torsional Trailing A-arm (TTA-HD) pe spate, cu amortizoare cu tub dublu, incarcate cu gaz si o cursa de 25,4 cm a celor 4 suspensii, in timp ce garda la sol este de 26,6 cm. Mai departe, contactul la sol se realizeaza prin anvelope Maxxis de 25 inci, montate pe jante de otel de 12 inci, iar diferentialul auto-blocant Visco-Lok si selectarea tractiunii 2WD/4WD ofera soferului un control total in cel mai accidentat teren. Fiind vorba de un vehicul utilitar-recreational, specialistii de la Can-Am s-au preocupat si de aspectele legate de tractiune (pana la 680 kg), depozitare (cca. 545 kg, cu 270 kg in bena spate, plus aproape 40 l in cabina) si un rezervor de combustibil de 15 l, devenind unul dintre cele mai performante vehicule side-by-side utilitare din clasa sa. In rest, configuratie bord deschis, bancheta VERSA-PRO de genul celor din camioane, cu posibilitate de rabatare a partii pentru pasageri obtinandu-se un spatiu de depozitare suplimentar, depozitare sub bancheta, sub bord, precum si o cutie rezistenta la apa, de tip cutie de scule. 2017 Can-Am Defender HD5 va fi disponibil in doua versiuni diferite: versiunea HD5 de baza si versiunea HD5 cu pachet DPS. Acesta din urma inseamna nu numai servo-directia (DPS) adaugata pachetului de baza, dar si un diferential fata auto-blocabil Visco-Lok QE cu o angajare mult mai rapida si completa la 100% fara limitator de viteza sau de reverse, cu jante de aluminiu si ceva mai mult spatiu de depozitare la bord. Deocamdata nu se cunosc preturile pentru Europa, dar se stie ca pretul de baza gol, fara taxe si adaosuri, fara costuri de transport, in SUA ar fi cu 2.000 de dolari mai mic decat al modelului HD8 si cu peste 3.600 dolari fata de HD10. Versiunea de baza va fi disponibila in culoarea verde, in timp ce versiunea DPS va putea fi achizitionata si cu celebrul camuflaj Mossy Oak Break-Up Country Camo (pentru care doritorii vor plati suplimentar). Can-Am ofera, traditional, o serie de componente si accesorii din gama sa pentru cei care doresc sa-si personalizeze vehiculul, o gama extrem de variata si de diferentiata, la fel ca cea pentru fratii sai mai mari, HD8 si HD10.

Can-Am BRP si DragonFire au incheiat un parteneriat cu privire la accesorizarea modelelor Defender

df16_brpdefender_front
DragonFire reprezinta probabil liderul aftermarket care ofera cele mai bune produse din industria side-by-side, oferind absolut orice pentru asemenea vehicule, de la suspensii, la exo-cadre, de la usi si parbrizuri, la bare de protectie, incorporand tehnologie superioara si inovatie. De partea cealalta, Can-Am BRP nu mai are nevoie de nici o prezentare, fiind liderul in industria powersports, cu o serie de produse de top an de an. Anul trecut, de exemplu, Can-Am a oferit Defender, un side-by-side de exceptie, profund utilitar, ajungand foarte rapid unul dintre cele mai bune vehicule din clasa sa. Care e legatura dintre cele doua branduri? DragonFire va incepe un nou parteneriat cu Can-Am din 2017, avand ca subiect central impresionantul UTV Defender, care va primi o multime de accesorii de excelenta factura de la DragonFire. Aripi si caroserie, bare de protectie, exo-cadre de protectie, precum si multe altele vor intra in dotarea unui Defender care si-asa este unul din side-by-side-urile de top, prin componentele sale de fabrica. “Adaugati mai multa versatilitate si adaptabilitate liniei Defender de side-by-side-uri utilitare – dar si de agrement – utilizand componente autentice DragonFire pentru accesoriile Can-Am si veti avea un produs final grozav”, a declarat Allen Bernais, Powersports Product Manager Accesories & Riding Gear la BRP. “DragonFire are in spate ani de cercetare si dezvoltare a solutiilor inovatoare, iar pasiunea si entuziasmul lor se potriveste perfect cu BRP/Can-Am, devenind partenerul ideal pentru a dezvolta accesorii pentru Defender-ul nostru”, a mai adaugat Bernais. “Componentele noastre sunt proiectate pentru a fi cu o greutate redusa, fara a sacrifica rezistenta”, a declarat la randul sau Megan Dible, DragonFire Sales & Marketing. A continuat: “Impartasim obiectivele BRP/Can-Am de a oferi produse dure, capabile si inteligente. Toate accesoriile noastre sunt insurubate, permitand adaugarea unei protectii speciale si stil pentru Defender-ul dvs. fara nici o taiere sau sudura.” Printre produsele exclusive DragonFire destinate Can-Am, disponibile pentru modelul 2017 Defender sunt barele cabinei si ale benei, barele de protectie fata si spate, protectia fata si spate Exo-Frame, carenaj si placi laterale, suporturi pentru cauciucurile de rezerva, toate disponibile in versiuni cromatice negru sau verde Squadron Green. Bed Roll Bars sunt realizate din tuburi de otel de 4,4 cm diametru, cu finisaj durabil powdercoat, ajuta la protejarea cabinei fata de sarcina din bena, un aspect robust si perfect conturat sa se integreze in stilul Defender si necesitatea de a fi pre-instalat pentru suportul de anvelopa de rezerva. Suportul, care se vinde fara anvelopa, e format din tuburi de otel cu diametrul de 3,8 cm, fiind usor de montat pe bena. Bare de protectie fata si spate tuburi din otel cu diametrul de 3,8 cm, cu finisajul powdercoat, ofera o protectie suplimentara frontala, de asemenea un aspect robust si potrivit cu stilul vehiculului, placi de montare integrate pentru bara de iluminare Double Stacked LED Light Bar (25 cm – de 60W) si pentru farurile rotunde de 10 cm, 2 x 25W. Exo-cadrele de protectie fata si spate sunt realizate de asemenea din tuburi de otel durabile de 3,8 cm diametru, cu full front-corner si parte laterala de protectie, cu punct de montare care permite instalarea usoara la baza structurii cabinei, vandute in perechi. Side Runners sunt structuri tot din tuburi de otel cu diametrul de 3,2 cm, cu finisaj powdercoat durabil, ce protejeaza partea inferioara a vehiculului fara a afecta garda la sol, plus cu un slot pentru montarea unei placi de otel de protectie. Modelele vor fi disponibile de la inceputul anului 2017 si pot fi comandate de pe site-ul Can-Am.BRP.com, alaturi de multe alte accesorii exclusive pentru modelele Defender.

Oferta speciala: discount 15% pentru Can-Am Spyder F3 2016

x4
Toamna incepe cu vesti bune la ATVROM! Toate modelele 2016 Can-Am Spyder din gama F3 se afla in lichidare de stoc si beneficiaza de un pret special cu un discount de 15% fata de pretul de lista. Compania canadiana BRP (Bombardier Recreational Products) este un lider mondial in industria powersports, preocupandu-se neintrerupt de cercetare si inovatie si realizand modele performante si varf de lance, indiferent ca este vorba despre ATV sau Side-by-Side (Can-Am), roadster (Can-Am Spyder),snowmobile (Ski-Doo si Lynx), skijet-uri (Sea-Doo), ori motoarele Rotax sau Evinrude. Can-Am Spyder F3 reprezinta o gama de roadstere cu 3 roti cruiser-sport, cu un aspect agresiv si elegant, recomandate pilotilor care vor dotari complete, pachete competitive si un raport calitate/pret excelent. Gama 2016 beneficiaza de o tehnologie de varf in domeniu, avand foarte multe din caracteristicile modelelor sport, F3 fiind ideal atat pentru plimbarile urbane, cat mai ales pe sosele si autostrazi, oferind confort, dar si suficienta adrenalina. Modelele F3 se remarca prin sistemul de stabilitate avansat, controlul tractiunii si manevrabilitatea incredibila, dar si printr-un design unic care le plaseaza in randul celor mai dorite trike-uri. In aceasta promotie, ATVROM ofera discount 15% la lichidarea de stoc a modelelor 2016: Can-Am Spyder F3 SM6, Can-Am Spyder F3-S SM6, Can-Am Spyder F3-S SE6, Can-Am Spyder F3-T SE6 si Can-Am Spyder F3 Limited. Nu ezitati sa ne contactati, avand in vedere si faptul ca aceste modele beneficiaza si de garantie extinsa.   *) oferta valabila in limita stocului disponibil; pentru comenzi si rezervari, contactati-ne la numerele de telefon 0730.730.726 sau 0755.288.766.

Maverick X-3, marele mister al Can-Am BRP pentru vara 2016. Dezvaluirea sa pe 16 august!

2f06750af5d986f53959955d1ff8336b
Saptamana trecuta, furtuna de lansari de noi produse de la Polaris pentru incredibilul sau lineup 2017 a fost amutita de un teaser video de la Can-Am, pentru un nou model side-by-side, Maverick X-3, sub titulatura Light will shine from darkness (lumina va straluci din intuneric). Fireste, intrebarile au inceput sa apara si curiozitatea a nascut speculatii despre ce va dezlantui asupra pietii Can-Am pe 16 august. De pilda, X-3 la ce se refera? Ar fi denumirea unei noi generatii? Se refera la numarul de locuri sau la numarul de cilindri ai motorului? Numai cei de la Can-Am stiu sigur in acest moment. Cert este ca acestia imping limitele in mai multe categorii si nu este exclus sa fie vorba de actiuni cu adresa directa. Mai concret, schimbul de replici Commander vs General, ca exemplu. Numai ca aici adresantul s-ar putea sa nu fie rivalii de la Polaris, ci sa bata mai departe catre Yamaha YXZ 1000R, ultra-sportivul model lansat anul trecut si desavarsit cu varianta SS in aceasta vara. In mod normal, am putea sa pornim de la faptul ca e vorba de sportivele Maverick, dar care isi pastreaza in versiunile non-competitionale si o valenta utilitara. Insa acest teaser video Can-Am este doar primul, urmatoarele avand supratitluri care fac mult mai multa lumina. Programul trailerelor ar fi urmatorul: pe 5 august va fi prezentat asa-numitul The calm before the Strom (calmul dinaintea furtunii), pe 9 august ceva care suna a Shockingly amazing (foarte socant sau un joc de cuvinte ce ar putea sa indice ca are suspensii deosebite), ca in 15 august sa se iveasca teaser-ul video denumit Not safe for work (deloc sigur pentru munca). De aici, din enumerarea viitoarelor teasere, ar reiesi cele spuse mai sus, ca BRP Can-Am intra pe nisa ultra-sportiva deschisa de YXZ. Care, sa nu uitam, are o motorizare in trei cilindri. Deci deodata acel 3 nu mai vizeaza numarul de locuri, si-asa un aspect deosebit de putin relevant. Caci e putin probabil ca un model prezentat intr-un astfel de aura enigmatica, un Maverick care are in prezent configuratie de 2 si 4 locuri, sa fie definit de numarul de locuri. Revenind, deci ar fi miscarea mult-asteptata de toata comunitatea entuziastilor sport ai Can-Am, pe care o asteptau de ceva vreme, privind modificarile din ultimii ani pe care Polaris RZR sau Arctic Cat Wildcat si, mai nou, Yamaha YXZ le-au suferit? Nu se pune problema ca Maverick nu si-ar fi facut datoria pana acum in acest segment, dar era vorba despre un update radical sau un nou motiv. Sa fie Maverick X-3 raspunsul? Din teaser-ul scurt nu sunt foarte multe indicii. Exista o configuratie interesanta a sistemului de iluminare si pentru o fractiune de secunda se intrevede ampatamentul si profilul agresiv al rotilor, ceea ce ar sprijini varianta ultra-sportiva. In rest, nimic relevant. Dar se pot presupune cateva aspecte: sasiul excelent al Maverick-ului nu va fi modificat, dupa ce s-a investit atata in el, insa pozitia scaunului va trebui sa fie coborata, simultan cu mutarea motorului in partea din spate, pentru sporirea agresivitatii (aruncati un ochi la Wildcat si la YXZ, pentru conformitate). Pachetul de motorizare trebuie sa fie modificat, daca luam in considerare eventualitatea celor 3 cilindri in linie, insa va exista mai mult ca sigur un motor supercharged, capabil sa duca puterea in vecinatatea a 150 cp. Si acest lucru nu va fi un impediment, deoarece recent am vazut un Spyder custom (ce-i drept) care a fost dotat cu un motor Aprilia RSV Mille care a dus instant puterea V-twin-ului Rotax de 998cc la 143 cp. Un turbocompresor ar putea transforma Maverick X-3 intr-o fiara, cu peste 160cp. Batalia cu rivalii, in special Polaris, e inclestata si ambele parti sunt foarte determinate. Deocamdata, Polaris si-a aruncat divizia grea ca raspuns la lineup-ul din iunie al Can-Am, insa sa nu uitam ca CEO-ul BRP a facut o promisiune anul trecut potrivit careia la cateva luni, compania va arunca pe piata cate un model off-road nou. Iar momentul se apropie si Can-Am a creat deja suspansul. Si sa nu uitam de potentialul incredibil al echipei de ingineri din tabara BRP.