BRP va sponsoriza trei mari ligi nationale de juniori de hochei pe gheata din Canada: QMJHL, OHL, WHL

15.10.2015
BRP a incheiat un contract de sponsorizare pe o perioada indelungata cu trei dintre ligile de juniori de hochei pe gheata importante din Canada, Western Hockey League (WHL), Ontario Hockey League (OHL) si Quebec Major Junior Hockey League (QMJHL), care devine aplicabil chiar din acest sezon al CHL (Canadian Hockey League). Prin aceasta sponsorizare, BRP a devenit “Official Recreational Product” in cele trei ligi, numarand nu mai putin de 52 de echipe de hochei pe gheata. Este de notorietate faptul ca hocheiul pe gheata este sport national in Canada, in care mare parte a populatiei a jucat sau joaca in orice forma de amatori sau profesionisti acest sport. Contractul de sponsorizare ofera BRP oportunitatea de a beneficia de expunere in fata a milioane de pasionati de hochei juniori de pe o coasta pe celalta a Canadei. BRP se va folosi de vasta retea de dealeri din comunitatile din toata tara pentru a ajunge la fani, care dupa ultimele estimari se ridica la aproximativ 9 milioane de spectatori la meciurile dintr-un sezon. “Aceasta reprezinta o imensa oportunitate pentru BRP si dealerii sai pentru a sprijini tinerii atleti din comunitatile de pe tot intinsul Canadei” a declarat Anne Belec, senior vice-president, Global Brand and Strategy in cadrul BRP. “Fanii CHL se potrivesc de minune profilului proprietarilor de produse BRP, in sensul ca toti au o pasiune pentru excelenta si inalta performanta”. Detaliile sponsorizarii includ panouri de informare si programe digitale pentru cele 52 de echipe de juniori; o sigla speciala cu un patinoar continand sigla BRP va fi inclus in cadrul emisiunilor unor televiziuni nationale care transmit in direct meciurile din liga si au programe special dedicate hocheiului. Tot ca parte a acestei sponsorizari, BRP va primi, de asemenea, drepturi exclusive de comercializare la nivel national sau local, in cadrul evenimentelor CHL, fie ca e vorba de meciuri, fie ca e vorba de diverse alte activitati specifice. In plus, BRP si WHL, OHL si QMJHL lucreaza la finalizarea unor programe speciale care vor oferi sansa fanilor de a castiga diferite premii la BRP, inclusiv bilete de meci sau produse promotionale BRP. BRP este lider global in proiectarea, dezvoltarea, producerea, vanzarea, distribuirea si marketing-ul vehiculelor powersports si sistemelor de propulsie. In portofoliul BRP sunt incluse snowmobile Ski-Doo si Lynx, skijet-uri Sea-Doo, ATV-uri si vehicule side-by-side Can-Am, roadster-ele Can-Am Spyder, sistemele de propulsie marina Evinrude si Rotax, precum si motoarele Rotax pentru karturi, motociclete si aeronave recreationale. Western Hockey League include toate echipele reprezentante ale celor patru provincii din Canada de Vest si statele americane Oregon si Washington, adica 22 cluburi din care 17 canadiene si 5 de pe coasta de nord-vest a SUA. Ontario Hockey League cuprinde 20 de echipe, 17 din provincia canadiana Ontario si 3 din Statele Unite (din statele Michigan si Pennsylvania) si reprezinta liderul dezvoltarii in descoperirea si afirmarea tinerilor pentru lansarea in National Hockey League (NHL) si Canadian Interuniversity Sport. Quebec Major Junior Hockey League are ca misiune dezvoltarea tinerilor jucatorile pentru ligile profesioniste nationale, odata cu orientarea educationala solida realizata in paralel. Cuprinde echipe din provinciile canadiene Quebec, Nova Scotia, New Brunswick si Prince Edward Island, fiind singura liga care nu contine echipe din SUA. Din aceste ligi au provenit jucatori emblematici pentru hocheiul din NHL dar si mondial, precum: Wayne Gretzky, Mario Lemieux, Guy Lafleur, Ray Bourque, Pat LaFontaine, Mike Bossy, Mark Messier s.a.

Ghid de setare a suspensiei la ATV-uri

09.09.2015
Pe internet a aparut mai nou o serie de clipuri lansate de Yamaha in colaborare cu o publicatie britanica de profil. Prin intermediul acestor clipuri sunt prezentate diferite sfaturi pentru utilizarea corecta a ATV-ului dumneavoastra, iar in cele ce urmeaza o sa urmariti cateva trucuri utile pentru setarea corecta a suspensiei. In caz ca nu stiati, o setare corecta a suspensiei adaptata la conditiile specifice de drum va poate oferi o tractiune si manevrabilitate ceva mai buna. La toate acestea se mai adauga si o amortizare mai eficienta. Pentru a va bucura de eficientele maxime ale ATV-ului, fiecare detaliu conteaza iar sistemul de suspensie este un factor deosebit de important intrucat poate afecta performantele si functionarea optima a vehiculului dumneavoastra. Majoritatea proprietarilor de ATV-uri cu suspensie reglabila cred ca setarea suspensiei este un lucru complicat, insa se inseala. In clipul de mai jos o sa va prezentam cativa pasi de urmat si criteriile de care trebuie sa tineti cont pentru a va putea bucura de o calatorie confortabila. Multe dintre ATV-urile sportive dispun de setari ale suspensie pentru pre-incarcare, insa sunt modele mai performante ce va ofera posibilitatea reglarii suspensiei si in ceea ce priveste viteza de compresie si cea de revenire a amortizoarelor. Mai multe detalii o sa gasiti in videoclipul ce urmeaza :

Linia de accesorii Dragonfire "Race Pace" pentru UTV-uri

07.09.2015
Dragonfire se afla de ceva vreme in industria UTV-urilor si a devenit repede un producator consacrat de accesorii pentru acest tip de vehicule. Linia Race Pace contine accesorii modulare pentru nenumarate tipuri de UTV-uri; odata instalate, acestea imbunatatesc capacitatea de protectie si puterea vehiculului si, de ce nu, il fac sa arate mai bine. Flying V-Bar Aceasta bara in forma de V impiedica obiectele voluminoase sa patrunda in cabina UTV-ului si face structura cabinei mai rezistenta. Se potriveste modelelor Can-Am Maverick si Commander si este disponibila in mai multe culori, pentru a se asorta cu fiecare model. Backbones Alt produs functional, dar si aspectuos, este sistemul Backbones, disponibil, si el, pentru numeroase modele de UTV-uri. Acesta are menirea de a oferi mai multa siguranta si rezistenta cabinei in caz ca v-ati rasturna. Front and Rear Smash Bumper Pentru a tine tot sistemul de bare fixat, este nevoie sa instalati si bara de protectie spate, iar bara fata nu poate lipsi, fiind unul dintre cele mai importante accesorii pentru siguranta rularii. Bara de protectie fata se poate folosi si in combinatie cu un troliu, daca achizitionati si kitul special de fixare pentru acesta. Toate produsele sunt fabricate in S.U.A., ceea ce garanteaza calitatea si durabilitatea lor.

Revolutie si performanta: motoarele Rotax® ale lineup-ului 2016 de ATV si SxS Can-Am BRP

29.06.2015
BRP (Bombardier Recreational Products) are la acest moment nu numai cel mai complet lineup Can-Am ATV si side-by-side pregatit pentru 2016, dar foarte important, acesta arata a fi si cel mai performant. Constructorul canadian are o traditie solida in investitiile in cercetare-dezvoltare, alaturi de investitiile in inovare si proiectare si acest lucru este mai evident ca niciodata in lineup-ul prezentat la inceputul lunii iunie. Poate cea mai importanta noutate in lineup-ul 2016 se refera la motoarele traditionale ale companiei, Rotax®. Inginerii de la Can-Am BRP au continuat procesele de cercetare si dezvoltare incepute de doi ani incoace si au reusit sa mareasca cu 80% performantele motoarelor Rotax®, consacrand si consolidand Can-Am ca lider in industrie. Astfel, in linia 2016 apar patru motoare updatate, a fost revizuit motorul de 131 cp Rotax 1000R Turbo si ce-i mai important, au aparut noile motoare 570, 850 si 1000R. Motorul Rotax 1000R Turbo lansat anul trecut pentru modelul Maverick X ds 1000R Turbo a fost la ora respectiva cel mai puternic din intreaga industrie powersports, dezvoltand 121 cp. Cu toate acestea, inginerii BRP au largit injectoarele pentru a mari afluxul de combustibil, au marit presiunea cu aproximativ 10% si sistemul CVT a fost recalibrat prin adaugarea de noi role parghii iar rezultatul este uluitor. Puterea a crescut cu inca 10 cp, insemnand o crestere cu 8% la 7.000 rpm. In industrie, concurenta e lasata mult in urma, astfel. Motorul modelului Polaris RZR XP 1000 EPS dezvolta doar 101 cp, in timp ce in cazul Arctic Cat Wildcat 1000 X EPS vorbim doar de 93cp. Cuplul, de asemenea creste cu 4% fata de motorul turbocharged de anul trecut si cu nu mai putin de 52 de procente fata de cuplul dezvoltat de Polaris RZR XP 1000 EPS. Can-Am Maverick Turbo e primul vehicul din industria powersports echipat direct din constructie cu un motor turbo. Concluzie: nu exista rival pe piata iar principalul competitor se afla la mare distanta. Trecem apoi la motorul Rotax 1000 R, motorul care inlocuieste anteriorul Rotax 1000 si echipeaza ATV-urile Can-Am: Outlander DPS, XT, XT-P, X mr, Outlander MAX DPS, XT, XT-P, LIMITED si Renegade. Inlocuind precedentul motor Rotax 1000, puterea creste cu inca 7cp, ajungand cu cei 89cp sa fie cel mai puternic motor de pe piata, care doteaza un ATV alaturi de Polaris Sportsman 1000. In ce priveste Outlander 6x6 1000, motorul Rotax 1000 isi pastreaza cei 82 cp initiali, in cazul acestui model imbunatatirile fiind in alte privinte. Noile pistoane si corpul de acceleratie ale acestui motor au fost imprumutate de la Maverick si adaptate pe masura, rezultand cel mai puternic motor al unui ATV, cu un cuplu cu 7% mai mare. In afara de Sportsman 1000, urmatorul clasat e Arctic Cat 1000 XT, cu “doar” 70 cp dezvoltati. Al treilea motor nou al lineup-ului 2016 il reprezinta motorul Rotax 850 V-Twin, care cu capacitatea de 854cc inlocuieste versiunea anterioara a Rotax 800 de 800cc, fiind prezent pe toate modelele Outlander / Outlander MAX si Renegade din aceasta clasa. Avand doi cilindri in V, ofera o putere largita cu 7cp fata de versiunea anterioara si un cuplu mai mare cu 7%, ajungand la 78cp si devenind lider al clasei, depasind cu un cal-putere motorizarea modelului Polaris Sportsman 850. Ca o comparatie, Kawasaki Brute Force 750 si Suzuki KingQuad 750, altfel membri virtuosi ai clasei 700-850, dezvolta o putere de 50 cp. De asemenea, motorul vine cu pistoane si cap motor imprumutate si adaptate de la Maverick SSV. A patra noutate din randul motoarelor Rotax ale lineup-ului 2016, cu care canadienii isi consolideaza, de asemenea, pozitia de lideri in industrie, il reprezinta motorul Rotax 570 V-Twin. In clasa 500-600cc, practic nu are rival. Cu puterea dezvoltata marita cu 4%, ajungand la 48cp, cu un cuplu marit cu 9% fata de versiunea anterioara, acest V-Twin racit cu lichid, doi cilindri in V, opt valve si capacitate cilindrica de 570cc, acest Rotax cu pistoane mai lungi nu face compromis nici la viteza, nici la acceleratie. Inlocuind motoarele de 500cc cu acest motor de 570, modelele Outlander L / Outlander L MAX, Outlander / Outlander MAX si Renegade se aseaza in fruntea clasamentului, unde Polaris Sportsman 570 ramane cu 4cp la 44cp, iar mai departe intalnim Arctic Cat 550 cu 39cp si Suzuki KingQuad 500 si CFMoto CForce 500HO cu cate 38cp. Cele patru noi motoare Rotax construite pentru lineup-ul, care asigura suprematia la toate clasele amintite, sunt completate de celelalte motoare consacrate in lineup-ul precedent, referindu-ne la Rotax 650 V-Twin, de 62cp, de pe Outlander 650 (ramas lider absolut in clasa 600-700cc, luand fata Yamaha Grizzly 700, cu doar 46cp dezvoltati, Arctic Cat 700XR cu 41cp si Honda Rincon 675 cu doar 38cp), Rotax 450 single cylinder, de 38cp (de asemenea lider al clasei 400-500cc, inaintea Arctic Cat 500XR 34cp, Polaris ETX de 30cp, Honda Rancher 420 de 27cp, Yamaha Grizzly 450 de 26cp si Suzuki KingQuad 400 de 25cp). In concluzie, Can-Am BRP reuseste sa ofere cea mai puternica si performanta totodata motorizare din industrie, indiferent de clasa, asigurand impreuna cu celelalte specificatii tehnice acele modele de ATV si UTV de care au nevoie profesionistii si perfectionistii. Can-Am BRP lineup-ul 2016 ATV si side-by-side va fi in curand disponibil in reteaua magazinelor ATVROM!  

2016 Can-Am Mossy Oak Hunting Edition - vanatoare la standarde superioare!

17.06.2015

Noile modele ale ATV-urilor pentru copii si juniori

12.06.2015
Noile modele ATV pentru copii Can-Am BRP prezinta carateristici ergonomice si de siguranta avansate. Linia 2016 imbunatateste performantele celor trei modele: Can-Am DS 250 pentru categoria de varsta peste 14 ani, Can-Am DS 90 si DS 90 X pentru categoria de varsta peste 10 ani. DS 250 are viteza maxima limitata la 61 km/h si este echipat cu cutie de viteze automata, motor de 249 cmc racit cu lichid, amortizoare reglabile atat pe fata cat si pe spate. Eficienta franarii este asigurata de discurile duble din otel. DS 90 si DS 90X sunt propulsate de un motor in 4 timpi, racit cu lichid, cu pornire electrica sau kick. Cutia de viteze este automata, ceea ce inseamna ca micii piloti se pot concentra mai bine asupra traseului. Suspensia eficienta si protectiile pentru picioare contribuie la siguranta curselor, ergonomia este adaptata nevoilor pilotilor fara experienta, iar masurile de siguranta adooptate de echipa de ingineri de la Bombardier nu lasa loc de emotii pentru parintii ce isi privesc copii urcati in saua acestor ATV-uri. Imbracate intr-un pachet grafic negru-galben foarte atractiv, ATV-urile pentru copii de la Can-Am pot deveni distractia principala pentru vacanta de vara a copiiilor dumneavoastra.

Noul line-up 2016 ATV si side-by-side Can-Am BRP a fost lansat

05.06.2015
Tocmai a fost lansat line-up-ul 2016 Can-Am ATV si side-by-side si putem spune ca arata impresionant din toate punctele de vedere: modele noi, modele vechi dar cu upgrade-uri, motoare noi, performante imbunatatite in privinta tractiunii, manevrabilitatii, sisteme noi sau mai vechi dar implementate in dotari standard, un sistem de mentenanta nou si multe altele. Prestigiosul constructor din domeniul powersports, lider in multe din segmentele acestui domeniu, Can-Am BRP a acordat resurse impresionante cercetarii, dezvoltarii si proiectarii si rezultatele investitiei sunt excelente.     Can-Am isi reafirma preformanta de lider pe piata ATV-urilor cu trei noi motoare Rotax®. Familia Can-Am Outlander de ATV-uri 4x4 e formata din patru pachete de motorizare diferite, cu cele trei noi motoare (570, 850 si 1000R), precum si beneficiaza de reintoarcerea pe piata a Outlander-ului 650, care aduce noi optiuni cromatice. Cele 4 motoare, adica cele 3 noi plus cel de 650 sunt disponibile de asemenea pe sasiu simplu (de un singur loc) sau pe platforma MAX, de doua locuri. De asemenea, fiecare dintre membrii familiei Outlander se ofera cu dotari extra pe langa baza, adica DPS (toate modelele), XT (toate), XT-P (850/1000R) si LIMITED (MAX 1000R). Toate modelele sunt realizate din componentele inovative ale companiei, fie ca vorbim despre sasiuri, suspensii sau sisteme de control. Motorul de 89 cp, 976cc racit cu lichid, cu opt valve, Rotax V-Twin al modelului Outlander 1000R primeste cu 9% mai multa putere si astfel este liderul industriei ATV. Update-urile includ design-ul modificat al pistoanelor, un corp de acceleratie de 54 mm si cap motorul imprumutat de la Maverick. Can-Am Outlander 850 devine si el cel mai puternic motor in categoria sa, avand in afara cilindree-ului de 854cc cu putere dezvoltata de 78cp aceleasi specificatii ca in cazul 1000R. Rezultatul? Cresterea puterii cu pana la 10% si a cuplului cu 7%. Outlander 650 produce 62cp cu un motor de asemenea Rotax V-Twin racit cu lichid de 650cp, devenind cel mai competitiv ATV din clasa modelelor 700cc. Noul motor Rotax SOHC cu opt valve, racit cu lichid, de 570cc si dezvoltand 48cp este cel de-al treilea motor nou si imbunatateste semnificativ performantele modelului Outlander 570, crescand cu 4% puterea si 9% cuplul. Dar pentru acest model, nu e totul. Caci exista Outlander L X mr 570 care devine un adevarat specialist al noroaielor, iar asta ne apare clar din dotarea cu anvelope de 28 de inci Maxxis Mudzilla, snorkel, radiator reasezat si multe alte componente, totul gandit pentru fanii curselor prin noroaie si mocirla. Modelul Outlander L LE 570 inseamna practic un Outlander L 570 care contine pachetul LE, oferind accesoriile integral, pentru a nu mai fi nevoie de cumpararea lor separat. Pachetul contine roti din aluminiu, saua cu invelisul consolidat, bare de protectie, anvelope in sase straturi, carenaj din plastic si servodirectie. La inceputul anului aparea o stire despre incheierea unui parteneriat dintre BRP si Mossy Oak, liderul industriei designului de camuflaj si iata ca avem deja un model nou de ATV, ca rezultat al acestui parteneriat in lineup-ul 2016: Outlander L Mossy Oak Hunting Edition. Creat pentru impatimitii de vanatoare si de alte activitati outdoor, acest Outlander este acoperit de camuflajul Mossy Oak Break-Up Country Camo, insa e dotat si cu multe alte imbunatatiri speciale acestor activitati: bare de protectie, manere, roti din aluminiu vopsite in negru, o geanta Kolpin pentru arme, amortizoare regandite, un scut dur de protectie dedesubt si multe alte accesorii care vor incanta fanii. Trecand la line-up-ul 2016 side-by-side, Maverick DPS™ 1000R / Maverick MAX DPS 1000R din segmentul de side-by-side sport, primesc acum un pachet DPS (Dynamic Power Steering) nou, care acopera zona dintre standard si X packages. Concret, Maverick 1000R DPS include jante din aliaj de aluminiu, Visco-Lok QE†, Tri-Mode DPS si doua scheme de culori: gri si rosu (Light Grey si Can-Am Red). Noul Maverick xc DPS 1000R este cu buna stiinta proiectat pentru a oferi performante de precizie si o latime de 152,4 cm (60 inci) in traversarea unor trasee inguste. In plus, modelul ofera o cursa a suspensiei de 30,5 cm (12 inci), marind placerea strabaterii unor terenuri chiar foarte accidentate. Modelele Maverick 1000R TURBO / Maverick MAX 1000R TURBO (care are patru locuri pe platforma MAX) reprezinta cele mai impresionante side-by-side-uri din industrie. Bazat pe platforma X ds, Maverick 1000R TURBO e dotat cu motorul turbocharged 131-hp Rotax 1000R si cu amortizoarele FOX 2.5 PODIUM RC2 cu compresie single-speed si ajustari. Pachetul de baza include roti cu jante din aliaj de aluminiu vopsite in negru de 14 inci (35,6 cm), imbracate in cauciucuri Maxxis Bighorn 2.0 de 28 de inci (71 cm). Maverick X rs 1000R TURBO / Maverick MAX X rs 1000R TURBO sunt modelele inspirate si realizate de cursele de side-by-side, dupa cum le si spune numele (rs = Race Special) si sunt dotate cu acelasi motor 131-HP Rotax, au ampatamentul largit si o cursa a suspensiilot TTA de 16 inci (40,6 cm). Dotarile includ un sistem de siguranta in 4 puncte, evacuare Yoshimura, bara de protectie spate si o suspensie calibrata in parteneriat cu FOX pentru obtinerea unor rezultate optime in traversarea rapida a denivelarilor. Modelele vin in variantele de culori negru si rosu (Carbon Black si Can-Am Red). Inca un rezultat al parteneriatului cu Mossy Oak, de data asta in segmentul side-by-side, noul model Commander™ Mossy Oak Hunting Edition va incanta de asemenea iubitorii aventurilor cinegetice si in aer liber. Pe langa cunoscutul outfit de camuflaj Mossy Oak, vanatorii si ceilalti iubitori ai naturii vor beneficia de un pachet specific standard, cu care este dotat acest model: aparatori de noroi, bare de protectie, anvelope speciale, scut de protectie, troliu WARN†, acoperis, parbriz anti-vant, porturi pentru arme de vanatoare. Cu ocazia lansarii liniei 2016, Can-Am a adus inca doua noutati foarte interesante, in afara prezentarii modelelor de ATV-uri si side-by-side-uri. Procedura de mentenanta e modificata incepand din 2016, astfel ca inspectia periodica pentru depistarea defectiunilor a fost largita de la 300 km, la 1.500 km, ceea ce va reduce substantial costurile pentru proprietari, mai ales ca modelele au fost gandite sa beneficieze de o intretinere facila din partea proprietarilor, ca metodologie si tehnica. A doua noutate priveste alerta de nepurtare a centurii de siguranta cu care a fost dotata standard linia Commander MAX, datorata sistemului Electronic Drive Belt Protection. Alerta este activata la pornirea motorului, atunci cand centurile de siguranta nu sunt prinse, initial transmitand semnale sonore si afisand pe display-ul de pe bord “LOW GEAR”, pentru ca apoi vehiculul sa nu se miste din loc pana cand centurile nu sunt puse. Noutati au aparut si in schemele de culori pentru ATV si side-by-side. Daca am vorbit despre Mossy Oak Break-Up Country Color cand am trecut in revista noile modele, trebuie amintite celelalte culori ale liniei. In primul rand, Cognac a fost adaugata pentru toate modelele care beneficiaza de Limited packages. Apoi, tot dedicat vanatorilor apare o varianta noua de verde. La acestea se adauga noile scheme: Octane Blue, Light Grey, Matte Black, Hyper Silver. Si desigur, precedentele scheme raman disponibile, adica rosul Viper si Can-Am, verdele Manta, negrul Carbon etc. Toate modelele liniei 2016 sunt dotate cu revolutionarul sistem anti-furt D.E.S.S.™ - Digitally Encoded Security System bazat pe un micro-cip integrat cu un cod aferent in modulul de control al motorului. Majoritatea modelelor sunt dotate cu rack-uri solide cu suprafata anti-derapanta, care pot fi montate si demontate foarte simplu, carenajul fiind prevazut cu margini si gauri in care acestea se pot fixa extrem de simplu si rapid. De asemenea, seile, respectiv scaunele, au facut obiectul cercetarii si proiectarii minutioase in scopul gasirii variantelor cele mai ergonomice, gandite in corelatie cu suporturile pentru picioare sau podelele, avand ca rezultat un confort perfect chiar in conditiile rularii pe suprafata accidentata, cu orice viteza si in orice conditii meteo, reducand oboseala si travaliul pilotului.  

2015 Can-Am Commander E LSV SE

05.05.2015
Traim intr-o epoca in care preocuparea pentru protectia si salvarea mediului a devenit extrem de serioasa si nici un efort in proiectarea si realizarea unor vehicule fara emisii, cu motorizare electrica nu este prea mic. Iar in toata aceasta preocupare, Can-Am BRP duce cercetarea, dezvoltarea si producerea vehiculelor fara emisii intr-un segment inedit: vehiculele side-by-side. 2015 Can-Am Commander E LSV SE reprezinta un vehicul side-by-side de viteza redusa (LSV – low-speed vehicle), cu motorizare electrica, foarte confortabil si cochet, dar care la o adica poate indeplini si sarcini utilitare. Sigur, intr-o nota glumeata, am putea spune ca o asemenea aparitie poate fi considerata ca seful masinutelor de golf, dar pana la urma, de ce nu? Sau ar putea fi, foarte bine, un vehicul de livrare de produse diverse, in comunitati reduse. Dar pana la urma, totul tine de convingerea proprietarului in protectia mediului, inainte de toate. In cele mai multe cazuri, vehiculele electrice sunt construite pentru a fi niste vehicule usoare. In acest caz, Commander E reprezinta exceptia, care probabil intareste regula, deoarece a fost prevazut cu o bena utilitara, capabila sa transporte aproximativ 270 kg, ducand greutatea totala a vehiculului la 870 kg. Sigur, din calculul greutatii nu trebuie sa lipseasca cadrul si cusca de protectie din otel rezistent, in opozitie cu caroseria din plastic Styrofoam, ce-i confera o alura usoara. La acestea se adauga si un acoperis dur, lesne de montat si demontat, fara a fi necesara o lada de scule, usile din plasa si sistemul de centuri de siguranta, plus parbrizul din policarbonat, toate menite a proteja pilotul si pasagerul, chiar daca vorbim de un LSV. Pentru rularea pe drumuri publice, tot in vederea sigurantei, Commander E are si un sistem de iluminare a tablitelor de inmatriculare, alaturi de un sistem de semnalizare, faruri si pozitii. Ocupandu-ne putin de motorizare, avem de a face cu un motor electric de 48V, cu racire prin aer, cu 3 faze de inductie, dezvoltand o putere continua de 11 cp, dar in unele cazuri poate forta pana la un maximum de 30 cp. Deci plimbari lungi (sau cat permite autonomia bateriilor de 12 V, fara acid, combinata cu functia “regenerative braking” care converteste energia kinetica in energie electrica si incarcandu-le astfel), recreative, de observare a naturii, de relaxare, iar din cand in cand pus la treaba, dar nu la eforturi mari si sustinute. Cam despre asta este 2015 Can-Am Commander E. Altfel, mai silentios ca oricare din cei 11 cai, dotat cu tehnologie performanta, direct drive low noise cu treptele H, L, P, N, R, transmisie pe cardan cu posibilitatea de selectare a modului 2WD/4WD, afisaj de bord multifunctional digital, sistem antifurt D.E.S.S., anvelope 25 inci Maxxis Ceros, culoare alba, Pearl White.      

BRP cauta, printr-un concurs, cel mai vechi motor Rotax functional, detinatorul fiind recompensat pe masura

28.04.2015
BRP - Bombardier Recreational Products a lansat un concurs al carui scop este gasirea celui mai vechi motor Rotax de avion certificat in anul in care se implinesc 40 de ani de fabricare de motoare Rotax. “Suntem mandri de succesul acestor 40 de ani de productie de motoare Rotax de avion, care ne-au propulsat printre principalii constructori de motoare usoare si ultra-usoare, pe plan mondial. Iar la acest succes au contribuit clientii nostri, principalii ambasadori ai brand-ului” a declarat Thomas Uhr, vicepresedintele BRP-Powertrain si director general al BRP-Powertrain GmbH & Co KG. “De aceea, pentru a le multumi acestora, vom deschide portile fabricii unde peste 175.000 de motoare Rotax au fost construite pana in prezent”. Proprietarul celui mai vechi motor Rotax inca functionabil va fi invitat sa viziteze uzina Rotax din Gunskirchen, Austria, acolo unde BRP proiecteaza, dezvolta si produce printre cele mai bune motoare din lume, in acest moment. Concursul a inceput la data de 15 aprilie 2015 si va dura pana la sfarsitul anului, pe 31 decembrie 2015. Castigatorul va fi notificat in scris inainte de 1 februarie 2016, urmand ca in cel mai scurt timp sa se organizeze vizita la uzina din Austria, cheltuielile de peste 4.000 euro ocazionate de transport, cazare, alte activitati, fiind suportate de catre BRP. Participantii vor trebui sa transmita o copie a jurnalului de bord si o copie doveditoare a celei mai recente revizii a motorului, alaturi de datele personale la cel mai apropiat distribuitor autorizat de motoare Rotax. In acest moment exista, dupa datele detinute de catre BRP-Powertrain, aproximativ 27.000 motoare in 4 timpi active si aproximativ 13.000 motoare Rotax in doi timpi, certificate si necertificate. Cu mai bine de 175.000 motoare vandute in 40 de ani, Rotax domina piata motoarelor usoare si foarte usoare de avioane; totodata, cu 19 distribuitori autorizati si cu o retea de peste 220 de puncte de vanzare si centre de reparatii in toata lumea, BRP asigura o pondere de peste 80% din piata pe acest segment al producatorilor de motoare usoare si ultra-usoare.     BRP este unul dintre liderii globali in proiectarea, dezvoltarea, producerea, distribuirea si vanzarea vehiculelor powersports si al sistemelor de propulsie. In portofoliul sau se gasesc vehicule all-terrain si side-by-side Can-Am, snowmobile Ski-Doo si Lynx, skijet-uri Sea-Doo, roadsterele Can-Am Spyder, motoarele Rotax pentru propulsie pe uscat (ATV, UTV, kart, motocicleta) sau in aer (avioane usoare si ultra-usoare recreationale), precum Rotax si Evinrude pentru propulsie acvatica. De asemenea, BRP produce o bogata linie de piese, accesorii si echipamente. Cu vanzari anuale in medie de 3,5 miliarde de dolari in aproximativ 105-107 tari, compania BRP are un numar de aproximativ 7.600 de angajati in toata lumea.

Promotii speciale de sarbatori

19.01.2015
ATV-Bombardier va aduce o multime de cadouri si oferte promotionale cu ocazia sarbatorilor de iarna. La achizitionarea unui UTV Commander 100 XT sau Commander 1000 XT-P primiti cadou un set de senile. Can-Am Commander 1000 XT este echipat cu tehnologia de ultima ora care va va duce la urmatorul nivel. Acest UTV versatil ofera trasaturile esentiale care schimba peisajul off-road. Performanta best-in-class, manevrabilitatea precisa si design-ul orientat catre rider, toate lucreaza impreuna pentru a va oferi o experienta de neuitat ori de cate ori apasati acceleratia.  UTV-ul are in dotare iTC (controlul electronic al acceleratiei), priza tip bricheta in consola, directie asistata electronic DPS Tri-Mode (Dynamic Power Steering), troliu Warn 4000, jante din aliaj de 14", anvelope profil accentuat off-road Maxxis Bighorn 2.0, bara protectie fata si aparatori noroi. Pentru un plus de siguranta si confort are un volan sport reglabil cu insertii din aluminiu, centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte si sistem antifurt DESS (Digitally Encoded Security System). De asemenea, informatiile utile se regasesc intr-un bord multifunctional - ceasuri de bord analogice si digitale 3D, ce cuprinde : vitezometru, turometru, kilometraj, indicator trip si ore de functionare, indicator treapta viteza, indicator 4x4, indicator temperatura motor, indicator combustibil.